דמיון מודרך מוביל לשינוי בחיים

המאמר מתאר את הקשר בין תהליך טיפול בדמיון מודרך לכניסה לתהליך שינוי.
דמיון מודרך הינה שיטת ריפוי על גוף ונפש באמצעות דימויים שמתבצעים במהלך הטיפול בהנחייתו של המטפל בדמיון מודרך.
מרגע לידתנו רכשנו שפה שבה אנו יודעים לתקשר ולהתנהג עם הסביבה. שפה שמורכבת מתמונות הקיימות בתת מודע ומפעילות את זיכרונותינו ,התנהגותנו ומחשבותינו.
טיפול בדמיון מודרך עושה שימוש בתמונות קיימות בתת המודע כשפה לריפוי שבאמצעותה מועלים הזיכרונות והחוויות שמובילים אותנו להתנהגויות ומחשבות שאינן משרתות אותנו יותר. הריפוי הרוחני בדמיון מודרך יכול להשפיע על כל חלק בחיינו שהמטרה היא להביא את המטופל לשלמות עצמית ומודעות עצמית מפותחת. כלים שיעזרו לו בהמשך הדרך ליצור שינויים בעצמו.

מודעות עצמית מפותחת היא יכולת נרכשת שניתנת ללמידה כאשר הכלי הזמין ביותר מבחינתי הוא הטיפול ב-דמיון מודרך.

מבנה תהליך טיפול בדמיון מודרך שאני מקיימת מול מטופלים:

  • שילוב תהליך דמיון מודרך במהלך מדיטציה – אנו מפעילים את מנגנוני הדמיון לטיפול מושכל בבעיות שונות כשלמעשה כוח הדמיון והרצון שאנו מפעילים מנצח במקרים רבים.
  • תהליך הנשימה משתנה – תהליך הנשיפה-נשימה בזמן הטיפול בדמיון מודרך מעורר את מערכת העצבים ועוזר לגוף להירגע ומרפה את השרירים.
  • בתהליך טיפול באמצעות דמיון מודרך יצופו תרחישים שונים שהיו עד כה "קבורים בתת המודע".
  • למידה מחדש – העלאת התרחישים נועדה להבנה שמאפשרת הפקת לקחים , שחרור מאשמה והכלה
  • שינוי אנרגטי– למידה ושחרור החוויה מאפשר שינוי אנרגטי בתודעה שיגרום להשתקפות בהתנהגות ובמחשבה.

השימוש בדמיון מודרך מאפשר קודם כל הקשבה לעצמנו ולמחשבותינו ולאחר מכן ליצר התאמה בין הסביבה. המיקוד הוא מימוש האני העצמי שלנו בתוך מעגלי החיים שסובבים אותנו.

רבים מגיעים לטיפול תקשור בגלל הצורך שלהם להבין את דרך התנהלות חייהם במטרה ללמוד לשנות ולרכוש דרך חדשה ורואים שהם למעשה חסומים לשינוי אולם במהלך התקשור אני מאירה להם נקודות מחייהם שגרמו למצב של חסימה שאותם צריך ורצוי לפתוח.

שינוי בחיים הנו תהליך שמתחיל קודם מהאני שלנו הפנימי והחוצה לחברה – בחיזוק הדימוי העצמי , מאהבה עצמית ,יצירת ביטחון עצמי למעגל החברים העבודה והחברה שסובבת וכן רצוי לציין שהתהליך לוקח זמן ואין קיצורי דרך.
אשמח לפרט מקרה מסוים של טיפול בדמיון מודרך ואת הדרך שעשינו ביחד עם המטופלת לעשות את השינוי העצמי שלה ומול החברה.
מדובר במטופלת שהתאלמנה מבעלה שבשלב מסוים חיפשה לעצמה זוגיות שנייה אולם הרגישה שהיא חסומה, לא מוצלחת, לא מושכת ועוד.

בתהליך בדמיון מודרך שבניתי עבורה הסברתי לה שבמהלך תהליך הריפוי נעבוד על רגשות נטישה שצפו אצלה לאחר מות בעלה, על החוסר באהבה עצמית שלה, על הכעסים שמנהלים אותה ביום יום, שקיפות כלפי סביבתה, עבודה עצמית על תבניות שהתבססה עליהם כל חייה.
בתהליך הריפוי בדמיון מודרך שכלל גם שחזור גלגולים הגענו לחוויית הנטישה שליוותה אותה ממות בעלה וגרמה לה להתנהל באובססיביות בכל מערכת זוגית שהתחילה שגרמה לבן זוג להתנתק ממנה.
מקור חווית הנטישה נוצר בחיים קודמים במהלך תקופת השואה שבה היא נפרדה מילדיה ובעלה.
בהפעלת כלים של דמיון מודרך עלתה תמונה ראשונית מילדותה שבה היא מתארת פרידתה מכל הצעצועים שלה כשאימא זרקה אותם לפח.
חוויה שהעלתה את התמונות מחייה הקודמים והיא זו שייצרה את התיקון האנרגטי הנדרש.
בתהליך הריפוי נגענו בחוויית השקיפות שלה בסביבתה ותחושה שלה כ"לא חשובה".
בתהליך דמיון מודרך עלו מספר תמונות מילדותה-
בפורים שבו היא מספרת שכמעט כל הבנות בכיתתה התחפשו למלכת אסתר ולכן היא חשה לא מיוחדת ושקופה. כשהתבגרה חוויה זו יצרה בה התנהגות כאחת שרוצה להתבלט בכוח בסביבתה , בכל הזדמנות לדבר ללא הפסקה שבמקרים רבים השתיקו אותה.
תמונות נוספות שעלו במהלך הדמיון מודרך הציפו מודעות שלה להתנהגויות שליליות שהרחיקו אותה מסביבתה שהובילו אותה להימנעות מהתנהגויות אלו.

בסיומו של התהליך המודעות העצמית של המטופלת התנהגויות שליליות בוטלו ולא חזרו על עצמן ,היא פתחה הקשבה לעצמה וסבלנות ,רוגע והשתמשה בדמיון מודרך ככלי להרגעה והקשבה עצמית .
השינוי לא מתרחש מעצמו והמטופלת לקחה אחריות על התנהגויות לא רצויות שהביאו לבעיה שלשמה היא הגיעה.
המטופלת קיבלה והכירה בהתנהגויות שלא היו נכונות עבורה יותר ויצרה את השינוי הנדרש לה מול הסביבה והסביבה לא נשארה אדישה והחמיאה.
הסביבה הייתה גורם תומך בתהליך השינוי שלה והפידבקים מהסביבה נתנו לה תחושת הצלחה וביטחון בעצמה .

לסיום חשיבה חיובית ושימוש בדמיון מודרך הינם כלי לעבודה עצמית שלעולם לא תסתיים כי ישנם מחזורים שונים בחיים שצריכים לעבור ולכן כל הזמן חייבים להשקיע בשינויים.
בעבודה על מודעות עצמית אנו משכללים את חיינו הפנימיים והחיצוניים שההתחלה כמו תמיד היא ברצון ובבחירה שלנו לשנות משהו בחיינו .

סנכרון החיים – תהליך ייעוץ הכוונה ואיזון סנכרון החיים – יתרונות •ניסוח שאלות ממוקדות והגדרת היכולות שלנו. •הבנת המקור לחסימות בחיינו ומציאת הפתרון הנדרש. •רגיעה ושחרור מלחצים לצורך שיפור היכולת להתמודד עם השינויים בחיינו והאתגרים שלקחנו על עצמנו. •החזרת הכוח והשליטה לידיים שלנו. •צמצום השיפוטיות והגברת הביטחון העצמי. •כוונון למטרות ולאתגרים חדשים. •התמודדות עם חוויות החיים תוך כדי מעבר במנהרת הנשמה – מנהרה רוחנית שבה נקבל תשובות, נחווה שינויים ואיזון רוחני, ולבסוף נגיע אל האור בקצה המנהרה מוכנים לאתגרים ולמשימות שלקחנו על עצמנו.

סנכרון החיים – תהליך ייעוץ הכוונה ואיזון

שחזור גלגולים סדרת טיפולים

שחזור גלגולים סדרת טיפולים

לחצו למעבר ל- פורום חלומות באתר פרפרים המרחב הרוחני
לחצו למעבר ל- פורום זוגיות באתר פרפרים המרחב הרוחני
לחצו למעבר ל- פורום שחזור גלגולים באתר פרפרים המרחב הרוחני
לחצו למעבר לאתר פרפרים המרחב הרוחני של דפנה ביסמוט

אודות הכותב

דפנה ביסמוט מתקשרת ומדריכה רוחנית

מטפלת הוליסטית רב-תחומית בעלת ניסיון עשיר בתחום ההוליסטי הילינג, תקשור, שחזור גלגולים, דמיון מודרך, חשיבה חיובית, מודעות עצמית, אנרגיות, קריסטלים. נוסף לכך, דפנה היא מדריכה רוחנית ומורה רוחנית בעלת ניסיון עשיר בתחום ההוליסטי שפיתחה ושכללה שיטות רוחניות רבות ומעניקה למטופליה כלים להעצמה אישית בשילוב ליווי אישי צמוד.
ייסדה את המכללה ללימוד רוחניות צומת רוחניות שמהווה גולת הכותרת של עיסוקה הרוחני בפרפרים המרחב הרוחני

השאר תגובה

אשמח לעזור

יש לכם שאלה בקשה לחצו ליצירת קשר באתר