חלומות חשיבה חיובית

הקרבה עצמית וגבולות הנתינה

נתינה עצמית

מתי נתינה הופכת להקרבה עצמית? מסר שחשוב שכל אחד יקרא אותו

מסר שחשוב שכל אחד יקרא

מתי נתינה הופכת להקרבה עצמית?

מהו הגבול שמבדיל בין הקרבה עצמית לטעם טוב בנתינה?

מהפסוק "וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ"(ויקרא יט, יח) ניתן ללמוד שצריך לשים גבולות לנתינה כי מאהבת האדם את עצמו ושמירה על חייו יוכל האדם לתת לאחר.
אין אנו יכולים להקריב את עצמנו למען האחר כי בכך נבטל את עצמנו ואת חיינו במו ידנו .נתינה מתוך הקרבה באה מתוך הרצון של הנותן לחזק את מעמדו בעיני המקבל אך בפועל מעצימה את חוסר הערכה וביטחון עצמי של הנותן ואת תחושת הניצול ומעלה בפני הנותן את הצורך לתמחר את הנתינה ולדרוש בחזרה תמורה.

לעומת נתינה מתוך הקרבה יש נתינה מתוך מודעות עצמית וכוונה ,שמדובר באנשים שהנתינה שלהם מגיעה מתוך אהבה עצמית וערך עצמי ואהבת האחר ,נתינה זו חוזרת לנותן בחזרה ומעניקה סיפוק גדול ושימחה .

כוחה של הנתינה במודעות מעבר לתחושת הסיפוק ובתחושה החיובית שממלא את הנותן ,בכך שהיא מגדילה את המעגל האנשים שלומדים לחקות את הנותן ולתת בעצמם לאחר .

במאמר אציג חלומות משני המתרסים נתינה מתוך מודעות והשפעה חיובית ונתינה מתוך הקרבה :

נתינה מתוך הקרבה עצמית

חלום שמסמל לחולמת שעקב חוסר היכולת שלה לייצר גבולות לנתינה שלה היא משלמת מחיר כבד: הקרבה עצמית במחיר חייה.
החלום מביא לתודעת החולמת את הצורך בלמידה ליצירת גבולות בינה לסביבתה .

"בחלום ראיתי פתח ביוב גדול ואני מפוחדת ודרוכה כי אני יודעת שעומד לצאת ממנו מחבל. לידי אנשים נוספים ויוצא אדם עם אקדח מהפתח ומכוון אותו אליי. אני מסיתה את האקדח ונפלט כדור והיורה נמלט. שמחתי כי הכדור לא פגע באף אחד מהאנשים ורק לאחר מכן אני הרגשתי שנפגעתי, כאב חד בין המפשעה לירך"

נתינה מתוך כוונה ומודעות עצמית ללא רצון לקבל בחזרה

החלום מסמל את מידת החסד שאפיין את הנתינה ,ביכולת לתת לאחר ללא מחיר או כוונת רווח ,ומתוך רצון להשלים באחר את החסר. החולמת נותנת במתנה את נעלי הבית שהיא מאוד אוהבת .נעלי הבית הן סימבול למרכיבים מתוך עולמה הפנימי של החולמת ,שאותם היא חולקת עם האחר מתוך רצון להגיע לשוויון .

"חלמתי שאני עומדת מול דמות שהיא כהה והדמות הזו למעשה בחלום הייתה שחור אבל ידעתי שהוא גבר. הוא הגיע עם תיק גדול על הגב והיה נראה קצת מסכן אן עייף מאוד ואת זה הרגשתי בחלום. הוא עצר מולי כשישבתי מול שולחן והוריד את התיק הענק מהגב ופנה אלי (עדיין לא יכולתי לראות כי הוא היה דמות כהה וסוג של מוסתרת), הוא היה תשוש והבנתי שהוא עבר מלא נדודים עד שהגיע, אז כשהוא התקרב קצת חששתי ממנו אבל הבאתי לו בביטחון מוחלט זוג של נעלי בית שאני מאוד אוהבת, הוא לקח את הזוג והלך. אחרי שנגמרה האפיזודה הזו בחלום נכנסה תמונה אחרת בחלום של חבר מאוד טוב שלי שעמד מולי עם ידיים שלובות מאחור והוא עמד קרוב והסתכל לי בעיניים וחייך חיוך מאוד נעים וטוב".

לסיכום:
יכולת הנתינה משתנה בין אדם לאדם ועלינו לזהות מהי מידת הנתינה  – חלקנו יצטרך לטפח רגישות לסביבה וללמוד לתת לאחר ואחרים יצטרכו ללמוד לטפח את מידת הערכה העצמית ויצירת גבולות לנתינה  .

לחצו למעבר ל- פורום חלומות באתר פרפרים המרחב הרוחני
לחצו למעבר לאתר פרפרים המרחב הרוחני של דפנה ביסמוט

אודות הכותב

דפנה ביסמוט מתקשרת ומדריכה רוחנית

מטפלת הוליסטית רב-תחומית בעלת ניסיון עשיר בתחום ההוליסטי הילינג, תקשור, שחזור גלגולים, דמיון מודרך, חשיבה חיובית, מודעות עצמית, אנרגיות, קריסטלים. נוסף לכך, דפנה היא מדריכה רוחנית ומורה רוחנית בעלת ניסיון עשיר בתחום ההוליסטי שפיתחה ושכללה שיטות רוחניות רבות ומעניקה למטופליה כלים להעצמה אישית בשילוב ליווי אישי צמוד.
ייסדה את המכללה ללימוד רוחניות צומת רוחניות שמהווה גולת הכותרת של עיסוקה הרוחני בפרפרים המרחב הרוחני

השאר תגובה

אשמח לעזור

יש לכם שאלה בקשה לחצו ליצירת קשר באתר