למה אנו חולמים חלומות על מוות

מה המשמעות שאנו חולמים על מוות שלנו או של אחרים?

חלומות על מוות מאוד שכיחים ולא פעם אני מקבלת אימיילים דחופים ובהולים על אנשים שחלמו על מוות שלהם או של אדם כלשהו.
למרות שהמוות נחשב במציאות לחוויה טראומטית ובחלום חוויה מפחידה, המוות בחלומות בעל משמעות אחרת לגמרי.
חלומות על מוות מופיעים במונחים שונים ולכן הפירושים שלהם שונים.
אם אנו חולמים שאנו מתים או רואים את הלוויה שלנו המסר בחלום על המוות שלנו שי לנו פחדים וקשיים שעלינו להתמודד איתם, אך אם נחלום על מוות של אדם אחר המסר לחולם שהו חווה תקופה של שינויים לא פשוטים אולם התקופה תסיים פרק אחד ותפתח פרק חדש בחיים.

במקרה שחלום על מוות חוזר על עצמו בתדירות גבוהה כנראה שהחולם נמצא בתקופה של פחדים שקשה לא להתמודד איתם ולכן עליו לנסות לטפל בהם גם באמצעות סיוע של אדם נוסף.

להלן מספר סיבות שכיחות שליקטתי עבורכם מתוך מאות החלומות שהיו בפורום החלומות בנשוא זה.
הסיבות שאנו חולמים על מוות שלנו או של אחרים:

  • קיים קושי בפרידה ממקום עבודה /מעבר דירה/מאנשים שהכרנו.
  • שינוי בחיינו או בחייהם של אנשים הקרובים אלינו.
  • חיינו נחלקים לתחנות שונות, תחנות שסגרנו ותחנות שטרם ביקרנו בהם. תחנות שנסגרות כוללות בתוכם הווי חיים שלם שלא נפעל בו יותר כמו עזיבת מקום עבודה ,גירושים, שחרור מהצבא .מוות בחלומות במקרים אלו יסמל את סיום הקשר של החולם עם אותה סביבה.

מסר שצפויה תקופה לא פשוטה בחיינו בקרוב

בזיכרון חווית המוות מגלגול קודם עולים חלקים מתוך ההתרחשויות שקדמו למוות באותו גלגול:

הסיבה לחלום על מוות קשורה לקושי מגלגול קודם בחוויית המוות שחזר בגלגול הנוכחי כאנרגיה בעייתית הדורשת טיפול בחוויית המוות בגלגול הקודם .
הטיפול מייצר אנרגיה חדשה שחוזרת גם לבסיס הנשמה בעולם הנשמות וגם לנשמה בעולם הפיזי.

החלום הוא מסר שצפויה תקופה לא פשוטה בחיינו בקרוב

מטרת חיינו ללמוד לממש את ייעודיה של נשמתנו. לאורך חיינו אנו בלמידה ועשייה מתמדת שבמהלכה קיימות תקופות קשות ועמוסות מבחינה רגשית כלדוגמה פיטורים מהעבודה, חולי, גירושים שדורשים מאיתנו להתמודד ולקבל את השינויים. תקופה זו מופיעה בחלומות כמוות של החולם או של דמות הקשורה לשינוי שהוא עובר.
בחלום המסר לחולמת הוא שלאביה צפויה תקופה קשה בעבודה(הסמל של הבוס בחלום שהיא מחכה לו). השבעה על אביה בחלום משמעותו שאביה יזדקק לעזרתה ובסיום החלום הכל מסתדר.

"חלמתי שאני מתחת לבית של סבתי ז״ל ואמי אומרת לי שאחי (במציאות אין לי אח) ואבי נפטרו. אני עצובה ובוכה וכולם באים לשבעה שמתקיימת בדירת סבתי ז״ל שנמכרה לפני 20 שנה. שמחתי שאמרו לי שאבי. אני ממשיכה לשבת שבעה על אחי ומחכה שהבוס שלי יגיע"

מסר לפרידה/מוות של אדם יקר – סיום והתחלה חדשה

גולשים רבים כותבים בפורום החלומות בפניקה שאפרש להם חלומות שהם חלמו שיקיריהם מתים או עומדים למות ושאלו האם זה באמת מסמל מוות של יקיריהם בקרוב.
חלומות אלו משקפים לחולם מציאות חיים של יקיריהם כמו בחלום בהמשך שהמוות של האח של החולמת הוא מסר להתנהגותה האובססיבית כלפיו.
על החולמת לשחרר את התלות של אחיה בה ולאפשר לו להתקדם ולייצר את השינוי בחייו לבד.
הפרידה בחלום נעשית בהסכמת האח כאשר המוות והלוויה מסמלים סיום תקופה קשה בחיי האח הבכור והפתרון להתחיל מחדש ולהתנתק מהבעיות הקודמות.

"חלמתי שאחי הגדול (37) נפטר ולפני ההלוויה אני פוגשת אותו בחדר ליד בית הקברות. אמי ואחי הקטן ברקע. אחי עומד מולי רגיל לבוש ואנחנו נפרדים. אני מחבקת אותו חזק ובוכה ומבקשת ממנו שישמור עלינו ואז מסתכלת לו בעיניים ומבקשת ממנו שיבטיח לי שייצור קשר מדיי פעם ומציעה לו שיגיע אליי בחלומות או בתקשור"

זיכרון המוות מחיים קודמים

לעיתים נחלום על רגעי המוות מגלגולינו הקודמים ,והמשמעות עבורנו שנקודת המוות באותו גלגול נושקת לאירוע בחיינו ומייצרת משבר , שמפריע להתקדמות בחיים. ההתקדמות הנדרשת בחולך תתבצע תו כדי מודעות ולמידה מהם הכלים שנדרשים לסיום המשבר.
האוטובוס בחלום מסמל את הדרך שהחולם עובר ,את למידת התכנים הנדרשים לו בחיים בהווה. ההתרסקות של האוטובוס נקשרת גם לאופן שבו החולם מת באותו גלגול וגם לתיקון הקרמתי שלו בחיים הללו- ללמוד לתת אמון באנשים.
המקום הלבן הוא תיאור של המוות באותו גלגול .

"חלמתי שאני נוסעת לטיול באוטובוס על הר וכולם ישנים, ואני קולטת שהאוטובוס סוטה ונופל מההר, כל חיי עוברים מול עיניי בשניות. האוטובוס מתרסק ולא זוכרת בדיוק מה היה אבל נראה לי שהגעתי למקום לבן כאילו מתתי"

ישנן חלומות מגלגול קודם כמו בחלום בהמשך שמהווים כתובנות על החיים בעולמנו והחיים לאחר המוות .
תובנות אלו באות ללמד את החולם להתגבר על הפחדים מהמוות והם:

המוות מהווה מעבר חד לחיים החדשים בעולם הבא. בשלב הראשון הנשמה חווה את החוסר של זיכרון הגוף. האמבטיה היא סמל לשלב בתהליך שהנשמה עוברת בעולם הנשמות מרגע המוות – שלב של טהרה המקנה לנשמה את הידיעה שהיא בעולם אחר.
הנשמות מתחלקות למקומות למידה שונים בהתאם ליעדים שלהם בעולם הפיזי.

"חלמתי שאני מזרזת את אשתו והבנות של דודי שכולנו נמות ונגיע לעולם הבא. חלק מהן מתו ואני שמרתי על 2 בנות עד שנמות בדירה שאני לא מכירה במציאות אבל מוכרת. בכניסה אלוקים דיבר איתנו בדמות אדם כדי שנוכל לתקשר אתו. כולם השתוללו ושחקו כמו ילדים היה לנו גוף אבל ללא יכולת להרגיש משהו פיזי. נכנסתי לאמבטיה ישנה חלודה כדי לשחק. לאחר מכן ראיתי שכולם בעירום ויצאתי מהאמבטיה. אשתו של דודי הייתה מודאגת שהיא לא ראתה את הבנות שלה ואלוקים אמר שהייתה אלימות במשפחה ולכן מחק לבנות את הזיכרון לטובתן כדי שלא יזכרו את אמם וחייהם הקודמים. הוא אמר שאפשר להתאבל על האובדן. במציאות לא הייתה באמת אלימות במשפחה עד כמה שידוע לי וכמו כן אין לי קשר קרוב עם אשתו של הדוד שלי"

קושי בפרידה ממקום עבודה /מעבר דירה/מאנשים שאהבנו

פרידה היא חוויה כואבת, הדורשת מאיתנו לשחרר את הקשר שהיה ולהבין שאין המשכיות .
אי קבלת הפרידה מופיעה בחלומות כמוות .

"חלמתי שאני במקום עבודתי שבו אני עובדת כ- 15 שנה. ראיתי את הבוס שלי נופל ומת ולאחריו גם העוזר שלו נופל ומת. הייתי היסטרית ופחדתי שגם אני עומדת למות. אני קשורה לבוס שלי" המוות הוא לא מוות אמיתי במקרה זה והמסר לחולמת שהבוס והעוזר שהיא עובדת עימם עתידים לעזוב את מקום העבודה.

לסיכום

לרוב המוות בחלומות מסמל בדרך כלל שינוי והתחלה חדשה של תקופות בחיינו למרות הקושי שלנו בסופו של דבר אנו מצליחים להתמודד ולעבור הלאה או שעלינו ללמוד להתמודד ולהתקדם לתקופה חדשה. החלומות יופיעו או לפני התקופה הקשה שנחווה על מנת להכין אותנו להתמודד עם הקשיים או במהלך התקופה כראי למציאות שאנו עוברים .עלינו לזכור שכל חיינו הם למידה והשינוי הוא בידינו. אם נקשיב לחלומותינו נדע לחסוך מעצמנו כאב ופחד ולהיות קשובים ומעורבים בשינויים בחיינו.

תרצו לקרוא מאמרים נוספים על מוות בחלום?
חלום על מות של אדם קרוב
חלום על חוויות המוות
לכל החלומות על מוות בחלומות 
חלום על נפטר אדם קרוב שמת
האם ידעתם שהמוות והשינה זה 2 חלקים באותה המשוואה

חלומות נעימים לכולם

חלמת חלום על מוות ולא מצאתם אותו במאמר?
לחצו למעבר ל- פורום חלומות באתר וכתבו את החלום שלכם על מוות

רוצים ליצור קשר אישי עמי

    כן יש לי שאלה חזרו אלי בבקשה





    אשמח לקבל חדשות ועדכונים

    אהבתם את המאמר בבקשה פרגנו קצת בפייסבוק עשו לייק קטן בפייסבוק תודה
    אני משקיעה ימים ולילות להנגיש לכם את המידע ולייק קטן יכול לתת לי דחיפה

    דפנה ביסמוט
    מנהלת מכללת צומת רוחניות – מבית פרפרים המרחב הרוחני
    צומת ובית המפגש של  ◙ ידע ◙ אנרגיות ◙ רוחניות ◙ ניסיון ומוניטין

    אודות הכותב

    דפנה ביסמוט מתקשרת ומדריכה רוחנית

    מטפלת הוליסטית רב-תחומית בעלת ניסיון עשיר בתחום ההוליסטי הילינג, תקשור, שחזור גלגולים, דמיון מודרך, חשיבה חיובית, מודעות עצמית, אנרגיות, קריסטלים. נוסף לכך, דפנה היא מדריכה רוחנית ומורה רוחנית בעלת ניסיון עשיר בתחום ההוליסטי שפיתחה ושכללה שיטות רוחניות רבות ומעניקה למטופליה כלים להעצמה אישית בשילוב ליווי אישי צמוד.
    ייסדה את המכללה ללימוד רוחניות צומת רוחניות שמהווה גולת הכותרת של עיסוקה הרוחני בפרפרים המרחב הרוחני

    תגובה אחת

    השאר תגובה

    אשמח לעזור

    יש לכם שאלה בקשה לחצו ליצירת קשר באתר