משמעות חלומות על תמשיש קדושה

חלום על ספר תורה

חלום על ציצית ותפילין

חלום על כיפה

מה משמעות חלום על ספר תורה או חלום על תפילין?
האם ישנה משמעות מיוחדת לחלום על ציצית או חלום על כיפה ?
מה המסר שאנו חולמים חלום על חנוכייה או חלום על מזוזה?
לקראת חג מתן תורה חג השבועות רכזתי עבורכם מספר חלומות על ספר תורה ותשמישי קדושה שונים.
תשמישי קדושה מהווים אמצעי לקיום מצווה ביהדות.
קדושתם של תשמישי הקדושה באים מעצם קיומם והגדרתם לדוגמה: ספר תורה, תפילין, ציצית, כיפה, חנוכייה, מזוזה ועוד.
תשמישי קדושה שרשום עליהם שם השם מחייב גניזה בסיום תפקידם.
בגלל קדושת תשמישי הקדושה והתפקיד שהם ממלאים בחיי האדם מול הבורא להופעתם בחלום יש מסר חשוב לקשר בין האדם לבוראו.
המאפיין של חלומות על תשמישי קדושה שבמהלך החלימה החולם חווה חוויות אנרגטיות חזקות שמותירות בו חותם חזק לאחר היקיצה.
חלומות אלו לרוב מחזקים את האמונה של החלום בדת וממקדים אותו בחיבור לעם היהודי ולאחריות בשמירת הזהות היהודית שלו.

המאמר שלהלן מתייחס למשמעויות השונות של תשמישי הקדושה לסוגיהם בחלומות.

חלומות על ספר תורה

ספר תורה בחלום מכיל את החוקים והגבולות במערכות היחסים של האדם מול הבורא,המקום וחברו. לכן להופעת ספר התורה בחלום יש מסר לשינוי שהאדם נדרש מול אחד או יותר ממערכות אלו. בנוסף חלימה על ספר תורה מעידה על ברכה שהחולם זוכה לה מלמעלה .
חלום על ספר תורה קטן "חלמתי שאני מטיילת עם בחור שאני בקשר חלקי איתו..הוא מעליב אותי ואני נשארת בחוץ..הוא נכנס לחנות ויוצא ממנה עם ספר תורה קטן בידיים..ואומר שקיבל הנחה"
פרוש החלום על ספר התורה הקטן – החלום משקף מערכת יחסים לא תקינה בין החולמת לבן זוגה. ספר התורה בחלום הוא נקודת המפנה בקשר בניהם ומשקף את השינוי שבן זוג עובר מול החולמת -קבלתה והערכתה כבת זוג. ההנחה בחלום היא התמורה שהבן זוג מקבל בהבנת וקבלת האחריות הזוגית .

חלום על נפילת ספר תורה "החלום נחלם בביקורו בציון של רבי נחמן באומן…חלמתי שאני בבית כנסת ומי שהוציא את ספר התורה מההיכל כמעט והפיל אותו ובשנייה האחרונה …תפסתי ביד ימין! את הידית שאיתה מגלגלים את הקלף ובכך מנעתי את נפילת הספר."
פרוש החלום על מניעת נפילת ספר תורה -חלום טוב שמסמן שינוי גישה בחיים. הספר תורה בחלום מסמל את כל תורת החיים שעל פיה החולם חי. אם ספר התורה היה נופל בחלום המסר היה התרסקות חייו של החולם אבל החולם הצליח לתפוס את הספר תורה בחלום ומדגיש שביד ימין נמנעה הנפילה. דווקא יד ימין שהמסר שלהם לקיחת אחריות בחיים והבנתם.

חלומות על ציצית וטלית

בציצית ישנם קווצת של חוטים המשתלשלים ונלבשים מתחת לבגד וקיומה של המצווה היא באמצעות הטלית.
השימוש בציצית נועד כדי להזכיר לאדם את המצוות מול הבורא "דַּבֵּר אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם: וְעָשׂוּ לָהֶם צִיצִת עַל כַּנְפֵי בִגְדֵיהֶם לְדֹרֹתָם, וְנָתְנוּ עַל צִיצִת הַכָּנָף פְּתִיל תְּכֵלֶת: וְהָיָה לָכֶם לְצִיצִת וּרְאִיתֶם אֹתוֹ, וּזְכַרְתֶּם אֶת כָּל מִצְוֹת ה', וַעֲשִׂיתֶם אֹתָם וְלֹא תָתוּרוּ אַחֲרֵי לְבַבְכֶם וְאַחֲרֵי עֵינֵיכֶם, אֲשֶׁר אַתֶּם זֹנִים אַחֲרֵיהֶם"
חלום על ציצית "בחלום אני רואה שביל ארוך מאוד ועליו מונחים ציציות וטליות בלבן .אני מרימה ציצית אחת וכתוב בה בגדול שם הבורא בגדול ואני אומרת לעצמי שאני אקח אחת לבן הגדול כי המידה מתאימה לו ."
פירוש החלום על הציצית והטלית – השביל הארוך המלא בציציות וטליתות בחלום מסמל על תהליך רוחני של החולמת ובחיזוק האמונה שלה ושל בני ביתה. החלום על הציצית מסמל את כוחה והשפעתה הרבה על בני משפחתה עד להפנמת התהליך בחינוך.

חלומות על תפילין

תפילין עשוי מעור ומכיל קלף שעליו רשומות ארבע פרשיות מהתורה ומכיל שתי יחידות יד וראש. לתפילין נודעות חשיבות זהה כשל המזוזה שנועד להגן אנרגטית על המניח. תפילין פסולים מאבדים מכוח השמירה שלהם ויש לגנוז אותם.
חלום על תפילין שהלכו לאיבוד "בחלום שבתי מטיול והמזוודה שלי הלכה לאיבוד. שנפגשתי עם הבוס שלי וסיפרתי לו הוא אמר "לא נורא כפרה המזוודה " ועניתי לו :"שהתפילין היו במזוודה"
פרוש החלום על איבוד התפילין – מאחר וכוחם של התפילין היא בהגנה על המשתמש אבדנם בחלום מסמל שכוחם של התפילין אבד והחזקתם לא יעילה ואף מסוכנת עבור לחולם.

חלום על תפילין שנרטבים בים "התפילין שלי בחלום נמצאים על שפת הים והמים מגיעים לתפילין והם נחשפים . אנשים סביבי אומרים לי לעזוב את התפילין מסרב כי אני צריך את התפילין כי הם הכי חשובים לי ואסור שהם יירטבו. אני תופס את התפילין הרטובים אבל בתוך התפילין הכול יבש ובסוף אני מניח תפילין אפילו שבחוץ הכול רטוב ובפנים יבש "
פרוש חלום על תפילין על שפת הים – חוף הים והאנשים שמסביב לחולם מסמלים את הלחץ החברתי שהחולם מצוי בו .לחץ חברתי שנועד לנתקו מהדת .
החלום על התפילין מסמל את העקשנות של החולם לשמור על אמונתו ועל עמידתו בלחץ החברתי.

חלומות על כיפה הכיפה

חלום על כיפה שמונחת על הראש הנה סממן יהודי מובהק ליראת שמים ושמירת הכבוד מול הבורא. הכיפה מונחת על צ'קרת הכתר ומייצרת חיבור אדם למצוות ולקשר עם הבורא.
חלום על כיפה ותספורת "בחלום סידרתי שיער וגזרתי שיער במקום ששמים כיפה והורדתי חלק מהראש ועוד מילימטר זה היה פוצע את המוח"
פרוש חלום על כיפה – החלום מסמל על הקפדת יתר אחר המצוות ללא פשרות של החולם שעלול להביאו לעיתים לפגיעה בעצמו. המסר מהחלום היא שהחולם צריך להפעיל שיקול דעת.

חלום על בעל שלובש כיפה "סיפרתי לבעלי שחלמתי שהוא חובש כיפה והוא אמר שהוא חלם שהוא לא מוצא את הכיפה שלו ולכן השתמש בכיפה אחרת – בעלי לא אדם דתי"
פרוש חלום על לבישת כיפה אחרת – החלום מסמלת לחולמת את הדרך שלה ושל בעלה בהתחזקות בדת .החיפוש אחר הכיפה מעיד על השלמות של שניהם בדרך הדתית.

חלומות על מזוזה

המזוזה היא תשמיש קדושה ומצווה שמקורה במכת הבכורות שבזכותה הובדלו היהודים מהגויים. נהוג שבכל בית יהודי יהיו קבועות מזוזות בכניסה לבית ולחדרי הבית. מטרת המצווה היא להזכיר באופן תמידי ביציאה ובכניסה לבית את הבורא ובכוח שמירתו על האדם.
חלום על קבלת מזוזה מחבר "חלמתי בליל כיפור שהחבר שלי נותן לי מתנה מזוזה"
פרוש חלום על מזוזה – החולמת מקבלת מבן זוגה מזוזה שמסמל על התחייבותו לה כמו בכתובה. המזוזה מעידה על האחריות של בן הזוג לחולמת.
חלום על שיעור על מזוזה "חלמתי שנותנים לי שעור על מזוזה ותפקידיה אני התלמידה והמדריך רב שבקיא מאד בנושא"
פרוש חלום על לימוד על מזוזה – המסר מהחלום הוא ההקבלה בהגנה שהמזוזה מביאה לנו לבין החולמת לסביבתה. הלמידה של החולמת היא בצורך של החולמת להבין את גודל אחריותה על אנשים שתחת חסותה.

מאמר נוסף שיכול לעניין אתכם הוא מאמר על חלומות לפי הקבלה
חלמתם חלום על תשמישי קדושה ולא מצאתם אותו במאמר?
לחצו למעבר ל- פורום חלומות באתר וכתבו את החלום שלכם על תשמישי קדושה

רוצים ליצור קשר אישי עמי

    כן יש לי שאלה חזרו אלי בבקשה





    אשמח לקבל חדשות ועדכונים

    אהבתם את המאמר בבקשה פרגנו קצת בפייסבוק עשו לייק קטן בפייסבוק תודה
    אני משקיעה ימים ולילות להנגיש לכם את המידע ולייק קטן יכול לתת לי דחיפה

    דפנה ביסמוט
    מנהלת מכללת צומת רוחניות – מבית פרפרים המרחב הרוחני
    צומת ובית המפגש של  ◙ ידע ◙ אנרגיות ◙ רוחניות ◙ ניסיון ומוניטין

    אודות הכותב

    דפנה ביסמוט מתקשרת ומדריכה רוחנית

    מטפלת הוליסטית רב-תחומית בעלת ניסיון עשיר בתחום ההוליסטי הילינג, תקשור, שחזור גלגולים, דמיון מודרך, חשיבה חיובית, מודעות עצמית, אנרגיות, קריסטלים. נוסף לכך, דפנה היא מדריכה רוחנית ומורה רוחנית בעלת ניסיון עשיר בתחום ההוליסטי שפיתחה ושכללה שיטות רוחניות רבות ומעניקה למטופליה כלים להעצמה אישית בשילוב ליווי אישי צמוד.
    ייסדה את המכללה ללימוד רוחניות צומת רוחניות שמהווה גולת הכותרת של עיסוקה הרוחני בפרפרים המרחב הרוחני

    השאר תגובה

    אשמח לעזור

    יש לכם שאלה בקשה לחצו ליצירת קשר באתר