הבית בחלום סמל את המהות הפנימית, עולמו ואישיותו של החולם. כל הפרטים שסביב הבית באים במטרה לעזור לחולם להתפתח בחייו,למצוא דרכים חדשות ,גילוי רבדים חדשים שעתידים להובילו לידי שינוי.

מאמר על סימבול הבית בחלומות

בית בחלום הנו מוטיב שכיח בחלומות, הבית הנו חלל שבו אנו חיים, מקום שמסמל נוחות עבורנו וגם את העולם הפנימי שלנו ברוחניות ובחלומות.
הבית בחלום משמש גם כסממן לאווירה בחלום לדוגמא האם החולם חש בטוב,חש בטוח ומוגן ,עד כמה הוא פתוח לשינויים ולחברה.
בפירושים לחלומות על בית אני מייחסת חשיבות למראה הבית בחלום אם הבית בחלום גדול? בית קטן בחלום? הבית בחלום מלא בחדרים?האם הבית בחלום נקי? בית מבולגן בחלום?, הבית בחלום מוכר או לא מוכר לחולם? עד כמה הבית משרת את הצרכים של החולם? ועוד סימנים נוספים רבים אחרים שקשורים לבית ומופיעים בחלום.
אתייחס במאמר לחלק מהסימנים שציינתי לעיל ולצורך כך ליקטתי חלומות מפורום החלומות שאני מנהלת קרוב ל-2 עשורים.

חלום על בית שלא לא מוכר או בית ישן– מסמל על חיים בגלגול קודם

בחלומות על בית או נוכחים לא מוכרים לחולם המשמעות של החלום שהוא זיכרון מגלגול קודם ומטרתו להאיר לחולם על התיקון שעליו לתקן.

בחלום הראשון הבית בחלום ערוך לקראת האורחים והחולמת עוזרת באירוח.ה תחושה של החולמת שהבית והאורחים לא מוכרים לה את אחד מהגלגולים הקודמים שלה. והחלום מסמל לחולמת שהיא אדם חברותי, אוהב לעזור לאנשים, יכולת שמקורה בגלגוליה הקודמים .

"חלמתי שאני נמצאת בבית לא מוכר עם שולחן ערוך והרבה אנשים ועזרתי לארח אותם. שחזרתי לבית הזה שוב הוא היה ריק למעט השולחן שנשאר ערוך עם צלחות נקיות. הבנתי שהם סיימו את האוכל וסידרו את השולחן מחדש וגם יצרו צורה של לב מאוכל/פרחים עבורי כאות תודה. על השולחן הייתה קערה מלאה באוכל שנשאר מהארוחה שלהם שפיניתי אותה"

בחלום השני החולמת מספרת "שהבית לא דומה כלל לבית שלה במציאות" ובני המשפחה מוטרדים מאוד. הבית בחלום מייצג גלגול קודם שלה עם בני משפחתה שמטרתו לפתור דילמה שטרם נפתרה שמשותפת לה ולבני משפחתה מגלגול קודם.

"חלמתי על משפחתי שהתארחה בבית שלנו שלא דמה כלל לבית שלנו בחיינו בהווה. אמי נראתה מוטרדת ועייפה ולמעשה רוב הדמויות בחלום נראו מוטרדות, מבואסות או עצובות"

בחלום השלישי החולמת מתארת בית עתיק וישן,שבו היא צופה על המתרחש ומשוחחת עם הדמויות שבחלום. המסר מהחלום שהיא עתידה לחזור לקשר זוגי עם אדם שהיה בעלה בגלגול קודם .

"חלמתי שנכנסתי לבית גדול אבל ישן ועתיק ועליתי במדרגות שהובילו אל פתח שהוביל לעוד בית קטן שבו חיו זוג צעיר דתי עם תינוק. ישבתי איתם במטבח ושוחחנו והאישה אמרה שהיא מוסרת לי את כל כלי המטבח שלהם כי הם עוזבים"

חלום על בית גדול

בית גדול בחלום משקף לב רחב ויכולת לעבור שינויים והתפתחויות עתידיות לעומת בית קטן שמסמל עצירת התפתחות ומגבלות שלא מאפשרים לחולם להניע את עצמו בחיים לפי הרצון שלו ועל אובדן כספי.
הבית הגדול והישן בחלום מסמל את השינויים והתפתחויות שהחולם ומשפחת ויעברו בעתיד. הבית הישן, הלוח המחיק והגירים בחלום מסמלים את היתרון של החולם בניסיונו האישי להתמיד בשינוי.

"חלמתי שכל משפחתי גרה איתי בבית ממש גדול עם כמה קומות. בית רחב. במסדרון היה לוח וגירים, וגם לוח וטושים מחיקים. הרגשה בחלום שהבית ישן והגירים נשארו ממי שעיצב את הבית לפנינו. וגם הרצפה הייתה ריבועים קטנים כתומים"

חלום על בית חדש – חלום של שינויים שיפוץ בבית

הבית בחלום הראשון נבנה על גבי בית ישן שמייצג את השינוי החיובי והעבודה העצמית שהביאה להתחדשות ולשינוי בחיים.

"חלמתי על בית חדש ויפה ואני רואה מבחוץ שהבית בחלום בנוי על בית ישן קודם שגרנו בו עם המשפחה. כלומר היה בית חדש במקום ישן וגם גבוה ולא רק קרקע"

הבית בחלום השני עובר שיפוץ ומסמל על השינויים שסובבים את החולמת ומשפיעים עליה לטובה .

"חלמתי שבית הורי נמצא שוב בבנייה על מנת להרחיב ולשפץ את הבית ויש הרבה חומרי בניה, חול, קירות חדשים, קרמיקה בחצר האחורית. הייתי די מופתעת כי ההורים שלי כבר סיימו את הבנייה שלהם"

פריצה לבית בחלום – חדירה לפרטיות של החולם

חלום על פריצה לבית מסמל על חדירה לפרטיות החולם ועל הרצון שלו להימנע מחשיפה עצמית וסודות.
בחלום שלהלן,הבית בחלום מסמל את עולמו הפנימי ואישיותו של האקס של החולמת. החולמת פורצת לביתו בחלום ופוגשת את אמו של האקס שמודיעה לה שאם היא תסיים את הקשר זה יגמר רע. הפריצה לבית האקס בחלום מסמלים את המשמעות והחשיבות של החולמת בחיי האקס ושהוא מאוהב ואוהב אותה. בקשת האם מסמלת על מצבו הרגשי העדין של האקס ועל הקושי להתמודד עם הפרידה ועל התלות שלו בחולמת. המסר מהחלום שהפרידה יכולה להסתיים לרעת שני הצדדים.

"הגעתי לבית האקס בחלום כי ידעתי שאין שם אף אחד במטרה לעשות משהו. נכנסתי דרך הדלת והופתעתי שאמו התעוררה ואמרתי לה שבאתי להניח משהו וללכת.רציתי לצאת מהבית במהירות , היא אמרה אל תלכי כדאי שתישארי במקום לשאול אותי איך נכנסתי לבית שלה היא פשוט מפצירה בי להישאר והוסיפה שכדאי מאוד שאשאר, כי בפעם הקודמת שמישהי הלכה זה נגמר מאוד רע בהקשר אליו ואליה. זה היה מצמרר"

בית מבודד בחלום התכנסות והתרחקות חברתית

בית מבודד בחלום מעיד על אישיותו של החולם ושבדידותו היא מתוך בחירה ולא כתוצאה מבעיה חברתית.

"בחלום אני קונה בית מבודד משאר הבתים ומזכיר לי את המגורים בארה"ב. בחלום אהבתי את השקט והלבד של הבית"

מעבר בית –החלטה לשינוי ומעבר בחיים

מידי פעם אנו מחליפים מקום עבודה ,מקום מגורים ,חברים ולאחר השינוי אנו חשים שינוי לטובה. מעבר הבית בחלומות מסמלים על המלצה שהחולם צריך לעשות שינוי מהותי בחייו. שינוי שינתק את החולם ממציאות שלא מטיבה עימו ,שינוי שיוביל אותו להתחלה חדשה בחיים.
החולם מתאר חלום על מעבר ושינוי קשה. מזג האוויר בחלום מסמל את מצב רוחו של החולם ,שהוא רגיש מאוד .

" חלמתי על מעבר לבית חדש צמוד לים. מזג האוויר בחלום היה גשום שהקשה לצאת מהבית. בחלום נרטבתי מהמים מהגשם".

חלום על בית ילדותי–חזרה לחוויות העבר והילדות

הילדות שלנו מעצבת את האישיות שלנו וחלומות על בית הילדות מתארים חוויות ילדות של החולם.
החלום מייצג את הפער בין חייה העכשוויים של החולמת לבין עברה וילדותה .חייה כיום לחוצים ולא מאורגנים לעומת חייה בילדותה. המסר שמתבקש מהחלום הוא הצורך של החולמת לעזרה חיצונית לסדר בחייה ובחיי ילדיה .

"חלמתי שחזרתי לבית ילדותי עם ילדיי מבית הספר ובבית גרים אנשים אחרים. אני מנסה להיכנס הביתה אך בעל הבית מונע ממני אבל אשתו מאפשרת לי להיכנס עם ילדיי ומגלה שהבית מסודר נקי ורגוע.

חלום על בית שרוף– חלום שמסמן הרס עצמי

הבית בחלום מסמל את האני הפנימי של החולם. בית שנשרף בחלום מבשר על הרס עצמי ומצוקה רגשית ועל בעיות וחוסר שליטה של החולם בחייו .הבית שנשרף בחלום מסמל על בעיות בחיי החולם שזקוקות לפתרון דחוף.

"חלמתי שהבית שלי נשרף ואני הולכת עם בעלי בין ההריסות למצוא כל מיני חפצים שלא נפגעו מהשריפה"

לסיכום חלומות על בית

הבית בחלום סמל את המהות הפנימית, עולמו ואישיותו של החולם. כל הפרטים שסביב הבית באים במטרה לעזור לחולם להתפתח בחייו,למצוא דרכים חדשות ,גילוי רבדים חדשים שעתידים להובילו לידי שינוי.

אולי חלמתם חלום על פריצה לבית  מאמר מעניין
אם כבר ביית עשיתם כבר כביסה בחלום גם מאמר מיוחד
חלמתם חלום על בית ולא מצאתם אותו במאמר?
לחצו למעבר ל- פורום חלומות באתר וכתבו את החלום שלכם על בית

רוצים ליצור קשר אישי עמי

    כן יש לי שאלה חזרו אלי בבקשה





    אשמח לקבל חדשות ועדכונים

    אהבתם את המאמר בבקשה פרגנו קצת בפייסבוק עשו לייק קטן בפייסבוק תודה
    אני משקיעה ימים ולילות להנגיש לכם את המידע ולייק קטן יכול לתת לי דחיפה

    דפנה ביסמוט
    מנהלת מכללת צומת רוחניות – מבית פרפרים המרחב הרוחני
    צומת ובית המפגש של  ◙ ידע ◙ אנרגיות ◙ רוחניות ◙ ניסיון ומוניטין

    אודות הכותב

    דפנה ביסמוט מתקשרת ומדריכה רוחנית

    מטפלת הוליסטית רב-תחומית בעלת ניסיון עשיר בתחום ההוליסטי הילינג, תקשור, שחזור גלגולים, דמיון מודרך, חשיבה חיובית, מודעות עצמית, אנרגיות, קריסטלים. נוסף לכך, דפנה היא מדריכה רוחנית ומורה רוחנית בעלת ניסיון עשיר בתחום ההוליסטי שפיתחה ושכללה שיטות רוחניות רבות ומעניקה למטופליה כלים להעצמה אישית בשילוב ליווי אישי צמוד.
    ייסדה את המכללה ללימוד רוחניות צומת רוחניות שמהווה גולת הכותרת של עיסוקה הרוחני בפרפרים המרחב הרוחני

    השאר תגובה

    אשמח לעזור

    יש לכם שאלה בקשה לחצו ליצירת קשר באתר