אבן אהבה התאמה בזוגיות התאמה זוגית זוגיות זימון זוגיות כללי

קינאה מכשול בזוגיות

האם הקנאה היא תוצאה של התנהגות של בן/בת הזוג? או תחושות?

קנאה בזוגיות הינה רגש שלילי שגורר אחריו חשיבה שלילית וחוסר ביטחון שיכול לנוע מקנאה עקב חשש שבן/בת הזוג בוגדים בנו או קנאה שבן/בת הזוג מצליחים יותר בעבודה ובחיים.

קנאה היא תוצאה של צירוף של רגשות מסיטואציות שונות במהלך הקשר הזוגי שלעיתים אין לה בסיס במציאות ולרוב היא מקור לחוויות מהעבר. במקרה של חוסר בסיס אמיתי לקנאה הדבר מוביל לרעשים מיותרים בזוגיות ולעיתים להרס הזוגיות שמוביל לחוסר ביטחון באהבה של בן/בת הזוג, תחושה של בדידות בקשר, שקיפות וחוסר חשיבות בעיני בן/בת הזוג.

כמטפלת רוחנית בזוגיות אני תמיד ממליצה בחום בטיפולים הזוגיים לדבר על רגשות הקנאה בזוגיות ולחשוף אותם ולדבר עם בן/בת הזוג כי איפוק ושמירה משמע חוסר התמודדות שיביאו בסופו של דבר להרס מוחלט של הזוגיות.

כמובן במקרה שהקשר הזוגי חשוב לשני בני הזוג רצוי להשקיע מאמצים ולפתור את הקנאה.

5 הצעדים המעשיים שאני ממליצה לכם ליישם:

צעדים שמטרתם למנוע מרגש הקנאה להרוס לך את הזוגיות.

  1. לשתף את בן /בת זוגכם ברגשות שלכם. אם אכן היה אירוע שגרם לכם לקנאה חשוב שתתעמתו ותנסו להבין מה גרם לאירוע. אם השיחה לא יצרה שינוי תשאלו את עצמכם האם הקשר נכון עבורכם.
  2. להתמודד עם הפחד מפרידה בזוגיות אינה סיבה להימנע משיקוף רגשותיכם והעלאת האירוע שקרה. לשמור בבטן ולוותר משמעתו שאתם מוותרים על עצמכם ופוגעים בדימוי העצמי שלכם. הפחד שיתפתח לחרדה הרבה יותר קשה עבורכם .ההתמודדות עם הפחד הוא להביע את רגשותיכם ולעמוד על רצונכם.
  3. להאמין שלכל בעיה יש פתרון. זוגיות היא תהליך שנבנה מביטחון ואמונה הדדית לכן תזמו שיחות ושיקוף של תחושתכם .
  4. קינאה שנובעת משונות בין בני הזוג. קנאה שנובעת מהרגשתו של בן/בת זוג עקב שוני כלשהו שיכול לנבוע מדברים פשוטים של שוני פיזי חיצוני ועד הצלחה בעבודה ובחיים. השונות לפעמים היא זו שמחזיקה את הזוגיות וחשוב ללמוד ממנה דברים חיובים. המלצתי היא ללמוד את השונות בניכם כמפתח ליצירת עולם זוגי עשיר ולשמירת שלמות עולמותיכם.
  5. ללמוד לא להיות תלויים בבן /בת הזוג. לכל אחד יש את מעגל חייו האישיים והשילוב בין שני מעגלי החיים של בני הזוג יוצר מעגל חדש של הזוגיות. אל תחיו את חייו של בן/בת זוגכם צרו לכם חיים משלכם שישלבו ביחד את מעגל הזוגיות.

לטיפול זוגי רוחני קן לזוגיות בסרטון שלפניכם בלינק

דוגמאות בטיפולי תקשור שהתמקדו בבעיות של בגידות בזוגיות

שליטה בזוגיות שמובילה להתנהגות חריגה של בן הזוג שגורמת לקנאה וחשש לבגידה

א' הגיעה אלי לפגישת ייעוץ בתקשור עקב תחושתה שבן זוגה בוגד בה. החשש נבע מהרגשתה שבן זוגה מפלרטט עם נשים בעת שהם יוצאים ביחד. בתקשור היה ברור שהוא לא בוגד בה ושכוונותיו רציניות לגבי הקשר הזוגי עמה והתברר שאכן כוונתם להתחתן  אך היא מוטרדת מרגשות הקנאה שלה כלפיו. בתקשור שעשיתי עבורה התברר ש-א' היא דמות דומיננטית שמנהלת ושולטת במערכת הזוגית ועקב כך גורמת בעקיפין התנהגות חריגה ולא נשלטת של בן הזוג שבה בן זוגה מפלרטט עקב ירידה בביטחון העצמי שלו. לבן הזוג חשוב שהיא תעריך אותו והפלירטוט הוא הצורך של בן הזוג להבליט את עצמו על מנת להגדיל את ביטחונו העצמי ואת חשיבותו בעיניה. מהייעוץ בתקשור א' הבינה אלו שינויים עליה לבצע בזוגיות על מנת לגרום לבן זוגה להרגיש שהיא מעריכה אותו וע"י למנוע את הקנאה. בעקבות התקשור א' למדה לפרגן לבן זוגה לתמוך בו ובן זוגה למד להעריכה וללמוד מניסיונה .
ההקשבה יצרה שיתופי פעולה בניהם והביאה את בן זוגה להיות שותף לאירועים שונים בחייה ,התקשורת זוגית השתנתה לחיוב,ועניין הפלירטוט קטן ובאם היה קורה אירוע שכזה א' למדה להשתתף בשיחה ולקחת חלק.

רונית וחברה טובה

רונית (שם בדוי)  הגיעה לפגישת תקשור לברר האם בעלה בוגד עם חברתה הגרושה. רונית ציינה מקרה שקרה לאחרונה שהיא חזרה מעבודתה ומצאה את שניהם במטבח יושבים לקפה צוחקים ונהנים. בעת כניסתה למטבח בעלה קם סמוק פנים ויצא מהמטבח. מאז המקרה רונית חשה קינאה לבעלה ומנסה למשוך אותו אליה.

במהלך הייעוץ בתקשור התקבלו נתונים שאימתו את חששה אך לא מצד בעלה אלא מצד חברתה הגרושה. בתקשור התברר שחברתה הגרושה היא זאת שמפריעה לזוגיות שלהם ומחלישה את מקומה של רונית בזוגיות עם בעלה. ההמלצה הייתה לשוחח עם חברתה ועם בעלה ולהבהיר את מקומה ולשקף את רצונות בעלה ולנתק את הקשרים עם חברתה הגרושה. בתקשור עולה שהקשר הזוגי חזק מספיק ולרונית אין מה לחשוש מפרידה מהזוגיות .רונית אכן שוחחה עם חברתה והחליטה במהלך השיחה כדבריה לסיים את קשריה עימה ,בגידה של חברתה בה תייצר בה תמיד ספקות ולכן אין טעם מבחינתה להמשיך בקשר עימה.תובנה נוספת שעלתה בעקבות השיחה עם חברתה שזו הבהירה לרונית שבעלה חש בודד בקשר בעקבות הזמן הרב שרונית ביזבזה על חברותייה. רונית הבינה שעליה להקטין את זמן האיכות שלה עם חברותייה , שתפסו זמן יקר בחיי נשואייה ולהגדיל את זמן המשותף שלה עם בעלה-שהוא זמן איכות.

לחץ זוגי שגורם לבריחה מקשר הזוגי ומוביל בחזרה לקנאה

דני נשוי לשוש(שמות בדויים) הגיע אלי לפגישת תקשור וגולל את סיפורו. לדני ולשוש יש ילד אחד ומאז לידתו התנהגותה של שוש אליו השתנתה. היא מתנהגת אליו בכעס ודורשת מגע וקירבה בטענה שהם כמעט לא יחד ושהיא מקנאה לו ושהיא רוצה אותו שיהיה לידה. דני לטענתו אמר שאכן הוא מגיע מאוחר מהעבודה ולעיתים ממשיך מהעבודה עם חברים לבילוי ולטענתו שוש דורשת יותר מידי.לדני היה חשוב לשמור על הקשר הזוגי והמשפחה.

בייעוץ בתקשור היה ברור שניתן לטפל בזוגיות שלהם מאחר שקיימת אהבה בניהם. דני בורח מהמטלות המשפחתיות לטובת העבודה ובכך מקטין את הזמן עם שוש. הבריחה נבעה מהפחד מאבהות וחוויות מילדותו. בשיחה עם דני עלה שדני לא גדל כלל עם אביו או ספג ממנו אהבה מאחר ואביו שירת בקבע וכל ימי השבוע היה בבסיס חוץ משבתות. דני הבין שההגעה הביתה מאוחר הרחיקה אותו מהילד ומשוש ויצר חוסר איזון במשוואה הזוגית עם שוש. שוש שהרגישה פחות ופחות את דני בחייה חשה שמקומה בוטל חשה בדידות וריקנות. התנהלות נכונה של דני תייצר איזון מחודש בזוגיות ודני הסכים לעשות שינוי ועל כן הטלתי עליו מספר משימות:

תחילה על דני ללמוד להתנהל כאבא וכבעל ולהיות שותף פעיל בחיי המשפחה.
הבריחה של דני משוש ומהזוגיות הביאה ליצירת מערכת חיים שלא כוללת את שוש: עבודה עד שעות מאוחרות , בילוי עם חברים, הוא לא מעורב יתר על המידה בגידול הילד. לכן דני צריך לשנות את סדר יומו ולהגדיר לעצמו יום בשבוע לבילוי עם חברים, יום לבילוי משותף עם שוש והילד, יום בשבוע לצאת עם שוש לפעילות משותפת ולהגיע מוקדם יותר הביתה .לאחר חצי שנה דני חזר שוב והפעם תאר בפני חיים שונים לגמרי. הדוגמא הבולטת הייתה שכאשר הילד חלה דני ישב עמו בבית 4 ימים כדי ששוש תוכל ללכת לעבודה מאחר ולדני הייתה אפשרות לעבוד גם מהבית. דני סיפר שהיציאות עם חברים היו ברוב המקרים עם שוש ובנות הזוג ורק לעיתים היה יוצא לבד עם חבריו. גם שוש שהייתה בפגישה ציינה שהשינוי הרגיע את שניהם .

לסיכום קינאה במערכת הזוגית יכולה לנבוע מסיבות שונות ומחלחלת ומייצרת ההתנהגות הרסנית ביחסים הזוגיים.
במהלך תהליך הטיפול הרוחני משקפים את הבעיה ומאזנים את המשוואה הזוגית ומכאן ניתן להגיע לפתרונות יצירתיים בזוגיות.

אודות הכותב

דפנה ביסמוט מתקשרת ומדריכה רוחנית

מטפלת הוליסטית רב-תחומית בעלת ניסיון עשיר בתחום ההוליסטי הילינג, תקשור, שחזור גלגולים, דמיון מודרך, חשיבה חיובית, מודעות עצמית, אנרגיות, קריסטלים. נוסף לכך, דפנה היא מדריכה רוחנית ומורה רוחנית בעלת ניסיון עשיר בתחום ההוליסטי שפיתחה ושכללה שיטות רוחניות רבות ומעניקה למטופליה כלים להעצמה אישית בשילוב ליווי אישי צמוד.
ייסדה את המכללה ללימוד רוחניות צומת רוחניות שמהווה גולת הכותרת של עיסוקה הרוחני בפרפרים המרחב הרוחני

השאר תגובה

אשמח לעזור
ליצירת קשר לטיפול בזוגיות

יש לכם שאלה בקשה לחצו ליצירת קשר באתר