אבן אהבה הרצאות וסדנאות רוחניות התאמה בזוגיות התאמה זוגית זוגיות זימון זוגיות כללי

כן או קן לZוגיות

שיקום מערכת זוגית

כמתקשרת ומטפלת זוגית אני נעזרת רבות בתהליכי הייעוץ זוגי בתהליך התקשור ,ובתהליך קן לזוגיות שמסייע ועוזר לשינוי ההתנהלות הזוגית של בני הזוג עד המשבר שבגינו הם הגיעו אלי לייעוץ זוגי

האם יצא לכם לפעמים להתבונן מהצד על זוג חברים נשואים או שנמצאים במערכת זוגית ולומר לעצמכם – איך הם חיים ביחד? 
זוהי אקסיומה שעבורנו נראית אולי בלתי אפשרי אולם לאחר זוהי מציאות חיים שטובה ונכונה עבורו עד שמציאות זו תהפוך להיות בלתי אפשרית עבורו.

כמתקשרת ומטפלת זוגית אני נעזרת רבות בתהליכי הייעוץ זוגי בתהליך התקשור ,ובתהליך קן לזוגיות שמסייע ועוזר לשינוי ההתנהלות הזוגית של בני הזוג עד המשבר שבגינו הם הגיעו אלי לייעוץ זוגי.

אני מאמינה שחלק מהקוראים ימצאו את התרחישים בהמשך כמוכרים להם.

לכן אני ממליצה לנסות להתנתק רגע מהשוטף ולהתבונן על הזוגיות שלכם מהצד בעין בוחנת ולשאול את עצמכם אלו אני צריך לשפר בזוגיות שלנו?
האם ההתנהלות הזוגית שלנו משרתת אותי ואותנו? כיצד ניתן לשפר את המערכת הזוגית?

כי אם אחד או יותר מהתרחישים הבאים מוכר לכם מהמערכת הזוגיות שלכם זהו בסיס לזוגית לא תקינה ויגיע יום שבו תצטרכו להתמודד ולמצוא פתרון למציאות הזוגית שלכם ויפה שעה אחת קודם.

לכן ייעוץ זוגי חשוב לפעמים בהבנת תהליכים נסתרים מהעין על מנת לנסות להקדים ולמצוא פתרון לתהליכים הרסניים במערכת הזוגית שעלולים להוביל להרס המערכת הזוגית.

מצבים של "ברוגז – שולם" לסירוגין

לעיתים ישנם מצבים שבהם הזוגיות מתנהלת בגלים בין תקופות של ירידות תלולות – תקופת המריבות והנתקים לבין תקופות של עליות שהן תקופת הייחד והאושר הזמניים.
זוגיות מעין זו משרתת את שני בני הזוג כי בתקופות הטובות הם ממצים כל דקה לייחד ולאהבה עד לשובע.
השובע מוביל לתחושת חנק ומשם לכעסים ומריבות ולהתנתקויות והגל שחוזר בחזרה.
ההתנתקות לרוב הם תקופת הפוריות של כל אחד מהצדדים בהיבט האישי מאחר והלבד מייצר עבורם את העשייה.
גם בחלומות הזוגיות לסירוגין משתקפת בצורה ברורה כפי שמופיע בחלום הבא:

"חלמתי שאני בתוך מים עכורים וידיד שלי מהתיכון שאנחנו לא בקשר שנים מחכה שאוציא לו את הטבעת שלי מתוך המים העכורים. עד שכמעט הצלחתי נפתחו הדלתות וכל המים יצאו ואני צריכה לחכות לפעם הבאה ששוב יחזרו המים העכורים וזה סוף החלום"

פרוש חלום על מים עכורים וטבעת –  החלום מתאר התנהלות זוגית של החולמת שהסימבול לכך הוא החיפוש אחר טבעת במים העוכרים (סימבול לעולם הרגשות שלה), ניקוי הבריכה מהמים העכורים והמתנה שהמים יהיו שוב עכורים. החלום משקף חיים זוגיים של החולמת שנעים בצורה מעגלית – התנהלות של כאב הכעס ובדידות עד לניקוי הבריכה ואז מתחילים חיים אחרים ושוב המתנה להתמלאות הבריכה במים עכורים. המסר לחולמת הוא שעליה להיות מודעת שיש לה חלק חשוב במשוואה הזוגית ויש לה יכולת וסיבה לשנות את החיים בזוגיות.

אהבה אובססיבית

מאפיין של אהבה אובססיבית היא התנהלות מטרידה מצד אחד מבני הזוג.
מטרדים שבאים כתוצאה ממחשבות לא רצויות של אחד מבני הזוג שמצליחות לנהל זוגיות באופן שלילי.
בתחילת הקשר התנהלות זו נראית כאהבה,אכפתיות ודאגה.
האדם שמתנהל באובססיה במערכת הזוגית מפתח תלות בקשר, דורש להיות נוכח בחיי בן/בת הזוג כמה שיותר ומפנק את בן/בת הזוג .ולמראית עין האהבה פורחת אך לאורך הזמן התנהלות זו מביאה להתנהגויות שליליות : בידוד בן /בת הזוג מבני משפחה,  חברים,שליטה בחיי בן/בת הזוג ,קינאה ואלימות.
בדרך כלל מי שפונה אלי לטיפול הוא הצד הנשלט שחש שהוא במלכוד ולעיתים אף חושש לחייו. מטרתי כמטפלת זוגית ורוחנית היא להביא את המטופל להכרה במצבו ,להחזיר את השליטה לחייו, לנסות ולהביא גם את בן הזוג לטיפול לתהליך "קן לזוגיות",לשנות את התנהלות המערכת הזוגית ולהביאה לאיזון .
החלום שלהלן מתאר את התהליכים שהחולמת עברה עד להכרה במצבה .
"חלמתי שאני בנופש ושחזרתי לחדר במלון אני מגלה שגנבו לי את כל הבגדים. גם שאני חוזרת הביתה אחרי הנופש אני ומגלה שגם לבית שלי פרצו וגנבו לי את כל הבגדים. השודד נמצא בדירה ואני מבקשת שיעזרו לי לתפוס אותו אבל השודד בורח ואני יושבת ובוכה"

פירוש חלום על פריצה לבית וגניבת בגדים – הנופש מסמל תקופה נוכחית שהחולמת מזהה את מצבה ומבקשת עזרה מסביבתה למרות שבן זוגה שהסמל שלו זב "השודד" עדיין נמצא בחייה.

הבגדים שנגנבים בחלום מסמלים את אוסף חוויותיה מהעבר ואת מי שהיא היתיה לפני הקשר. ההגדרה העצמית שלה נעלמה כשהיא נכנסה לזוגיות. המסר לחולמת הוא למצוא דרך לטפל בעצמה ובבן זוגה.

אובדן הדבק במערכת הזוגית

בכל מערכת זוגית יש "דבק" שמחזיק את הזוגיות וכאשר ה-"דבק" נעלם מתחיל תהליך של התרחקות בין בני הזוג שמתבטא בירידה באיכות וכמות השיחות ביניהם כאשר כל צד חי את חייו ללא שיתוף האחר במהלך חייו, ירידה ביחסים האינטימיים ואף לבגידה.
ללא ה"דבק" המערכת תיסדק וזיהוי בזמן של התהליך יכול להציל את הזוגיות.

החלום שלהלן מסמל שבן הזוג מזהה תחילת תהליך של התרחקות מבת הזוג.

"בכיפור חלמתי שבן זוגי מבשל במטבח ושואל אם יש לנו דבש בבית ועניתי לו שזכור לי שיש חצי צנצנת ושפתחתי את המזווה כולו היה מלא רק בצנצנות דבש"

התרחקות מבת/בן זוג מתרחש כאשר השיתופיות, המגע, הקשר היום יומי מתחיל להיסדק ובסופו של דבר מוביל לפירוק הזוגיות.

החלום שנחלם בכיפור מכין את החולמת לשנה קשה בזוגיות. בחלום בן הזוג שמזהה את ההתרחקות מבטא את תחושתו בשאלה האם יש דבש בבית? ואכן החולמת בודקת ומוצאת שיש לה במזווה כמויות רבות של דבש. המסר לחולמת שמילה קטנה יכולה לעשות מהפך גדול בתקשורת הבין זוגית. החלום מסמל שעדיין קיימת אהבה בניהם וצריך להשקיע בזוגיות למנוע את התפוררותה.

חוסר מגע כעונש

ישנם זוגות שבתקופות השפל מענישים את בן זוגם /בת זוגתם ע"י פגיעה במיניות ולאורך זמן זה מוביל  לדיכוי הזוגיות ולפרידה.
החלום מסמל שהחולמת מצויה במשבר בזוגיות שלה "חלמתי שבעלי עומד עם הגב אלי" והחלום מסמל שיש דרך רכה לצאת מהמשבר הזוגי וזאת באמצעות מגע מיני.
"אנחנו נמצאים במשבר זוגיות כמעט שנה וחלמתי שבעלי עומד עם הגב אליי, ואז הוא שם לב שאני מאחוריו, הוא הסתכל עלי והיה קצת אבוד התקרבתי ונתתי לו נשיקה והוא החזיר לי בנשיקה חזקה תוך שהוא מסובב רק את הראש אליי, ליטפתי לו את הראש והוא רצה לגעת ולנשק את החזה, גם אז הוא עשה את הכל כשאני מאחוריו. בסופו של דבר מהחלום אני זוכרת שהוא הסתובב והגענו בסוף לאינטימיות מינית בינינו".

שליטה של אחד מבני הזוג

חוסר איזון/פאסיביות של אחד מבני הזוג מביא להשתלטות של בן הזוג השני.
שתלטנות וכוחניות במערכת הזוגית מביאה לדיכוי האחר ולאלימות ולהתנהלות האחר מתוך פחד.
החלום מסמל לחולמת על התנהלות לא תקינה בקשר הזוגי: התעלמות החבר ממנה וחוסר השליטה שלה בזוגיות .המסר שבן הזוג הוא עדיין חבר ואינו בעלה ועליה לבחון האם מתאימה לה צורת חיים כזו .על החולמת לקבל יעוץ בנושא הזוגי ולהחליט אם להמשיך בה או לתקן את התנהלות המערכת.

"חלמתי שהגעתי לדירה של החבר שלי ודיברתי איתו כרגיל כשלידו עומדת חברה שלנו והוא קורא ספר ומתעלם ממני .אני הופכת להיות היסטרית והוא מחייך לעצמו ובחלום אני שומעת מסר שאומר שהוא רוצה שאקנא לו. בהמשך בחלום אני רואה את החברה שלי מרחמת עלי שאני במצב הזה אז היא יוצאת מהחדר כשהיא לבושה שחור עם ארנק שחור ביד והיא הולכת לאט עם הראש למטה לכיוון מעלית כדי לרדת וכעסתי מאוד "

שיקום הזוגיות

קן לזוגיות הינו תהליך טיפולי רוחני שמטרתו לשקם את המערכת האישית והזוגית .
קן לזוגיות הנו מסע רוחני זוגי ואישי שיחשוף ויטפל בסיבות לקשיים בזוגיות שיוביל להכרה ושלמות בזוגיות.בסיום התהליך שני בני הזוג  מבססים את הזוגיות על יסודות חיים חיובים, ומתחברים
לילד הפנימילגלגולים משותפים וליעוד הזוגי שיעצימו את המודעות העצמית וישדרגו את הזוגיות להתמודדות עם משברים עתידים בזוגיות.
רבים מהזוגות שמגיעים לתהליך נמצאים לפני גירושים ו/או שהם לא שלמים עם פירוק הזוגיות ובשלים לתקן את הקשיים שהעיבו על הזוגיות.
קן לזוגיות תהליך של תשעה מפגשים שמחולקים לשלושה שלבים הילד הפנימי, חיבור למקור הנשמה ותיאום ציפיות.

אודות הכותב

דפנה ביסמוט מתקשרת ומדריכה רוחנית

מטפלת הוליסטית רב-תחומית בעלת ניסיון עשיר בתחום ההוליסטי הילינג, תקשור, שחזור גלגולים, דמיון מודרך, חשיבה חיובית, מודעות עצמית, אנרגיות, קריסטלים. נוסף לכך, דפנה היא מדריכה רוחנית ומורה רוחנית בעלת ניסיון עשיר בתחום ההוליסטי שפיתחה ושכללה שיטות רוחניות רבות ומעניקה למטופליה כלים להעצמה אישית בשילוב ליווי אישי צמוד.
ייסדה את המכללה ללימוד רוחניות צומת רוחניות שמהווה גולת הכותרת של עיסוקה הרוחני בפרפרים המרחב הרוחני

השאר תגובה

אשמח לעזור
ליצירת קשר לטיפול בזוגיות קן לזוגיות

יש לכם שאלה בקשה לחצו ליצירת קשר באתר