חלומות סדנת חלומות

פתרון חלומות יהדות

חלומות לפי הקבלה | מתקשר

פתרון חלומות יהדות כולל בתוכו את הקבלה וחז"ל שמכיל פרשנויות שונות לחלומות שהועברו מפה לאוזן לאורך השנים ,מפרשים שבניהם אנו מוצאים רבנים מוכרים שכתבו ספרים שעד היום מלווים אותנו בפרשנות חלומות

פתרון חלומות יהדות לאורך שנות קיומו של העם היהודי נתפס כמסר שיש להבינו והעסיק את זקני העם שעסקו בכך. פתרון חלומות יהדות כולל בתוכו את הקבלה וחז"ל שמכיל פרשנויות שונות לחלומות שהועברו מפה לאוזן לאורך השנים ,מפרשים שבניהם אנו מוצאים את רבי עקיבא , רבי יוסי בן חלפתא ובנו רבי ישמעאל ברבי יוסי. גם לפי הקבלה וגם לפי חז"ל לפירוש חלום נדרשת מחשבה חיובית שתאיר על החלום באנרגיה טובה.

פתרון חלומות יהדות לפי הקבלה
בפירוש חלומות לפי הקבלה נעזרים באוסף של חומרים שנאספו ע"י מקובלים שפירשו את התורה כחז"ל והרמב"ם ובספרי הזוהר בתלמוד בבלי במסכת ברכות ועוד.

פתרון חלומות יהדות לפי חז"ל
החלומות נתפסו בעיני חז"ל כסוד שמגיע מהבורא מהנשמה ומעולם הנשמות ,ומלאכים כדי להדריך את החולם ושיש לפענח והיה אחד הנושאים שחז"ל עסקו בהם. במהלך השנים נבנו תאוריות שונות לסיבות שמובילות לחלימה, סימבולים בחלום ומשמעות החלום לפי ימים ועוד. חז"ל מתייחסים בפירוש חלומות לתלמוד הבבלי מסכת ברכות שמתייחס ל-24 פותרי חלומות שהיו בירושלים שפתרו חלומות שונים ומפרשים כל סמל בחלום (מתוך ויקיפדיה ערך פירוש חלומות). לכן פירוש חלומות לפי חז"ל מנחה את מפרש החלום להיות חיובי בגישה.

פתרון חלומות יהדות לפי הזוהר הקדוש
הזהר הקדוש הוא הספר העיקרי בתורת הקבלה ופורסם ע"י רבי משה די לאון המתבסס על כתביו של רבי שמעון בר יוחאי,(יש שטוענים שספר הזהר נכתב ע"י מספר כותבים.
סוגי החלומות לפי הקבלה והזוהר וחז"ל

  • חלום מהרהורי הלב מחשבות, כעסים ודאגות איננו דורש פירוש מאחר והוא שיקוף של הלך רוחו של החולם.
    לדוגמא " עזבתי את העבודה לפני שנה ואני חולמת כל הזמן שהבוס שלי רוצה לדבר איתי האם זה אמיתי או סתם מחשבות?"
    החלום משקף על הלך מחשבותיה של החולמת בעניין העבודה הקודמת ועל רצונה לחזור לעבוד שם.
  • חלום נבואי לפי חז"ל הינו חלום שהמסר מתקבל על ידי מלאך המתאר לחולם את עתידו או את עתיד אנשים שהוא מכיר,ויש להדגיש שחלום נבואי הינו חלום אמת.
    לדוגמא "חלמתי שאני פוגשת את הילדים שלי בעתיד שהם בני 30 ככה, שלישיה לא זהים, שניים שדומים לי ואחד לא, והם רצו להיפגש איתי כדי להגיד לי משהו על העתיד, אני לא זוכרת מה ונתתי נשיקה לכל אחד מהם. הרגשתי כאילו זה באמת קרה והיה"
    החלום הינו חלום נבואי שמתאר לחולמת את העתיד לבוא, על המשפחה שתהייה לה.
  • חלום שמניע לפעולה לפי חז"ל חלום שמתקבל על ידי מלאך/ ישויות / נפטרים שמטרתו למסור לחולם מסר חיובי/שלילי שיניע אותו לידי פעולה .
    לדוגמא "אימי חלמה שאמא שלה שנפטרה לפני 10 שנים באה לבקרה לבושה בבגדים חגיגיים עם סיר קוסקוס ועוגיות שאפתה .אימי חשה שהחלום אמיתי"
    החלום על סיר קוסקוס ועוגיות שאפתה הנפטרת בא לבשר לחולמת ,לאם,על אירוע משמח במשפחתה הפרטית.

פתרון חלומות יהדות חלומות אמת או שקר

לפי חז"ל חלום הוא ערוץ שמחבר בין הנשמה שנמצאת בעולם הנשמות לגוף שחי בעולם הגשמי. הנשמה מביאה באמצעות החלום מסרים שחלקם מסרי אמת וחלקם מסרי שקר וכדי לדעת מי מהם הוא אמת או שקר חז"ל חילקו את הימים בלוח השנה העברי למסרי אמת ומסרי שקר.
פירוט חלומות לפי תאריכים משויכים לספרו של רבי שלמה אלמולי זצ"ל ספר פתרון חלומות של 3 חלקים. בספר הוא נתן פירוש חלומות לפי ימים ותאריכים בחודש העברי.

"חלמתי לפנות בוקר של יום ראשון שיש לי סוסה חומה אשר שעומדת להמליט, אני מטיילת איתה בשדה ומחפשת מקום נוח עבורה כדי להמליט. הנוף פסטורלי נראה אפילו קצת עתיק. במקביל מתקרבת לעברנו שיירה שבראשה יושב לו מלך שנראה ממדינות ערב אשר מלווה בנשר גדול וזקן. המלך פונה אלי ושואל למעשיי ואני מסבירה לו שהסוסה שלי לפני המלטה. הוא מהנהן בראשו כאילו מאשר לי. והנשר מביט אלי בהבעה של הסכמה גם כן. והם והשיירה כמו מגוננים עלי ועל הסוסה שלא יפריעו לנו."

פירוש החלום של יום ראשון: חלום מעניין על עזרה שהחולמת מקבלת מהבורא וההדרכה שלה להצלחת העסק שלה. הסוסה בחלום מסמלת את העסק או פרויקט שהחולמת עובדת עליו. ההמתנה להמלטה מראה המתנה לפני הוצאתו לפועל. המלך בחלום מסמל את בורא עולם שהוא מלך המלכים שעתיד לאשר את רגע ההמלטה תחילת הפרויקט והנשר מסמל את ההדרכה שמלווה במקביל לבורא עולם. בהתייחסות לפירוש החלום לפי ימים שההמתנה להוצאה לפועל של העסק/פרויקט תתקצר ומכוונן מלמעלה לזמן המתאים ביותר.

"חלום שנחלם בלילה שבין יום חמישי ליום שישי בשבוע של השבעה לאביה של גיסתי. חלמתי שאנחנו יושבים בארוחה ויש שולחן ארוך מאד, גיסתי ואבא שלה ישבו אחד מול השני וגיסתי אמרה לו את כל מה שהיא אמרה לו בלוויה שלו, והוא הסתכל עליה והנהן עם הראש והיה לו מן מבט עצוב בעיניים, ואני זוכרת שהסתכלתי עליו וראיתי שהוא נראה טוב ואני לא מבינה למה היא מספידה אותו כשהוא לא נראה חולה בכלל"
פירוש החלום שנחלם בין חמישי לשישי המסר מהחלום שמותו של אבי גיסת החולמת היה חלק מתוכנית נשמתו ומותו הוא לטובת הנשמה והגיע כדי לחזק את הגיסה במות אביה .

"חלמתי את החלום בתאריך י' לחודש כסלו .בחלום ראיתי שמודיעים לי שאימי נפטרה .קמתי בבהלה מהחלום"
פירוש החלום על מות אם לפי חז"ל הימים בין י' ליא' לחודש מוסרים מסר שאין בו דאגה והימים הראשונים לאחר החלום הם ימים שיראו לחולם אם החלום אמת או שקר. המוות בחלומות מסמל על סיום והתחלה חדשה של האם באחד מתחומי חייה,או על כניסתה למצב שידרוש מהחולמת עזרה מולה אך איננו מסמל מוות פיזי .

 פירוש חלום לפי יום א לחודש-כל מה שתראה לשמחה ייהפך וחכם אחר אמר לשמחה יהיה
פירוש חלום לפי ימים ב ו-ג' לחודש -אין בהם קישוט משמע לא יתגשם
פירוש חלום לפי ימים ד  ו-ה לחודש -כל מה שיראה יבוא אם טוב ואם רע ויבוא לאחר ימים רבים משמע יתגשם בעתיד
שאר הפירושים של חלומות לפי ימים נמצאים במאמר הבא 

מהם הקריטריונים לחלום שמתגשם לפי היהדות

  • חלום שנחלם לקראת בוקר
  • חלום בשבת
  • חלום חוזר
  • חלום שנחלם על ידי אדם קרוב או אדם אהוב

פתרון חלומות יהדות הטבת חלום

כאשר חולמים חלום מפחיד, מדאיג ובעייתי מחפשים איך למנוע מהמסר להתקיים, למרות שלא כל מסר שלילי נושא בשורה שלילית .לדוגמא נפילת מספר שיניים,או שיניים שחורות לפי הקבלה מרמז על בשורה קשה /קשיים לחולם .חלומות מהסוג הבעייתי נהגו בעבר לפי יהדות לצום ולהתפלל ולפדות את החלום בכסף כדי לשנות את רוע הגזירה.
הטבת חלום הינו תפילה שמתבצעת בבית הכנסת, כאשר החלום מבקש משלושה אנשים שקרובים אליו לחזור אחרי מה שהוא אומר 3 פעמים: "חלום טוב חלמתי חלום טוב חלום שלום או בארמית לְמָא טָבָא חֲזָאי ושלושת האנשים עונים לו בחזרה אחר דבריו כל 3 פעמים.

פתרון חלומות חגים יהדות

מלבד ההקשר של החג וסמלי החג אנו מוצאים בחלומות על חגי ישראל משמעויות נוספות.
חלום על כיפור יום כיפור הוא יום תענית וצום וחלומות על יום כיפור שלא בכיפור ירמזו על מצבו הריגשי הבעייתי של החולם כדיכאון,ושינויים גורליים בחיי החולם .
חלום על יום כיפור "חלמתי לפני יום כיפור שאני עם כיסוי ראש והבנתי שעליי לעבור את יום כיפור עם כיסוי ראש"
פירוש חלום על יום כיפור- החלום בא לאשר ולחזק את הבחירה של החולמת להתחזק באמונה.

חלום על ראש השנה ראש השנה מציין את תחילתה של השנה העברית ,וחלום על ראש השנה וסמליו יר

חלומות יום כיפור

חלומות יום כיפור

מוז לחולם על התחלה חדשה בחייו
חלום על ראש השנה "חלמתי שאנחנו בחג ראש השנה ושיש לי ביד צרור מפתחות מלא ועמוס, הרקע היה לבן טהור טהור . נעלתי דלת אחת לבנה והצרור נשאר אצלי"
פרוש חלום על ראש השנה החלום מתרחש בראש השנה ומתאר את הבחירה של החולמת לנעול דלת ולפתוח דלת חדשה. פתיחת הדלת וצרור המפתחות שנשאר בידיה הוא סימבול לכוח הפנימי של החולמת להחליט על כוון חדש בחייה .
חג החנוכה חג החנוכה חג האור בחלומות מרמז על אירוע משמח בחיי החולם,על ניסים שמתרחשים בחייו ועל התחלות חדשות שצפויות לו.
חלום על חג החנוכה – "בחלום ישבתי מול נרות החנוכיה הדולקים כשידיי כלפי מעלה .בחלום אור הנרות חדרו לתוך עיניי והרגיעו אותי"
פרוש חלום על חג החנוכה החלום מעיד על מודעותה של החולמת לכוח התפילה. הופעת החנוכייה, נרות חנוכה שדלקו והאור שמאיר על החולמת מעיד על תקופה קשה שהחולמת חווה ועל קבלת עזרה מלמעלה מהבורא באמצעות קבלת אנרגיה במינון שהחולמת תהיה מסוגלת להכיל.

חג הפסח בחלומות בא לשקף לחולם על הצלחה במעברים בחייו,על הסתפקות במועט, על תהליך של עבודה עצמית התבוננות וניקיון פנימי. החג נועד להזכיר לכל אחד מאיתנו את החרות האישית ואת כוחה של הבחירה.

חלום על פסח "חלמתי שאני חלק מקבוצה גדולה שצועדת וכל אחד נושא את רכושו עליו. הייתה בחלום תחושה של יציאת מצרים או מסע לחיפוש עצמי. מסביבנו הנוף משתנה כל הזמן ועלינו להר כשהגעתי לפסגה ראיתי על פסגה אחרת רועה צאן לבוש כבימי התנ"ך. ירדנו מההר והמשכנו במסע והגענו למעבר שמשם היינו אמורים להיות משוגרים הביתה ע"י מתקן יירוט. דודתי,אחות אבי,יורטה ראשונה וא"כ אמי עלתה למתקן ובגלל תקלה טכנית הורידו אותה ואז הגיע תורי וכשהייתי כבר מוכנה הגיע פתאום איש מעין אחראי או מפקח ראשי והוריד אותי ולא הסכים שיירטו אותי ואז התעוררתי מאוד מוטרדת"
פירוש החלום על פסח החולם חווה יחד עם קבוצת אנשים בחלום את יציאת מצרים שמשקף על תהליך פנימי ורוחני שהוא עובר. מתקן היירוט בחלום מדגיש לחולם את "הכלי" שבאמצעותו הוא עולה רוחנית למימדים הגבוהים וחוזר חזרה לגשמי .

חלומות על רבנים

פתרון חלומות יהדות מתייחס גם למשמעות הופעת רב בחלום. רב הוא שם כבוד ומדרגה רוחנית דתית שניתנה כבר בתקופת חז”ל למי שלמד וקיבל הסמכה. במסכת ברכות נאמר שחלום על רבי מסמל על חוכמה ולמידה שמביאה לתוצאה חיובית ולהתפתחותו האישית והחומרית ולשמירה מלמעלה וגם מפרטים על איזה סוג רב בחלום.
פתרון חלומות יהדות לפי הקבלה וחז"ל לחלום על רב או רבנים ישתמע:

  1. מסר על לווי רוחני של החולם
  2. מייצג את אמונתו ורוחניותו של החולם או רתיעה מדמות מוכרת בחייו
  3. מסמל שהחולם מקבל אנרגיות חזקות מהרב או הרבנים בחלום.

חלום על רב צדיק “חלמתי שאני מדברת בטלפון עם אחד הרבנים המקובלים והוא אומר לי שאני בסדר גמור ,והדרך שלי היא נכונה ואז מספר לי משהו שיקרה בעוד חודש…”
פירוש חלום על רב צדיק – החלום על הרב המקובל הצדיק מבשר לחולמת שהדרך שבה היא בחרה להתנהל מתאים עבורה שיביא בשורה טובה.

לסיכום פתרון חלומות יהדות

פתרון חלומות יהדות מאז ומתמיד תפס חלק נכבד מחיי האדם והקהילה. בתקופת התנ"כ נחשפנו לכוח החלום והשפעתו כמו חלום של אברהם אבינו במעמד ברית בין הבתרים (בראשית טו יא-טז) שמנבא על צאצאיו של אברהם אבינו וגם בחלומו של יעקב אבינו(בראשית כח-יב') על סולם יעקב ועוד. במהלך הדורות נאספו חומרים ופרשנויות שונות שמהם אפשר ללמוד לפרש סמלים שונים בחלומות לפתרון חלומות יהדות. לדוגמא משפטים שנאספו במהלך השנים ע"י חז"ל על חלומות המראים את המשקל שיש לחלומות בחיי העם היהודי:
"אי אפשר לחלום בלא דברים בטלים" (ברכות נ"ה) בכל חלום לפי חז"ל יש חלקים שאין צורך לפרשם כי הם מהרהורי ליבו של החולם.
"וצדקה מצילה ממוות נתינת צדקה ושאוהביו יענו לו חזרה" ,
"תשובה ותפילה וצדקה מעבירים את רוע הגזירה,שלום עליך ועלינו ועל כל ישראל, אמן."

 

דפנה ביסמוט
מנהלת מכללת צומת רוחניות – מבית פרפרים המרחב הרוחני
צומת ובית המפגש של  ◙ ידע ◙ אנרגיות ◙ רוחניות ◙ ניסיון ומוניטין
להשארת פרטים בוואצפ
טופס הרשמה למגזין עושים טוב לנשמה

מכללת צומת רוחניות

 

 

 

 

אודות הכותב

דפנה ביסמוט מתקשרת ומדריכה רוחנית

מטפלת הוליסטית רב-תחומית בעלת ניסיון עשיר בתחום ההוליסטי הילינג, תקשור, שחזור גלגולים, דמיון מודרך, חשיבה חיובית, מודעות עצמית, אנרגיות, קריסטלים. נוסף לכך, דפנה היא מדריכה רוחנית ומורה רוחנית בעלת ניסיון עשיר בתחום ההוליסטי שפיתחה ושכללה שיטות רוחניות רבות ומעניקה למטופליה כלים להעצמה אישית בשילוב ליווי אישי צמוד.
ייסדה את המכללה ללימוד רוחניות צומת רוחניות שמהווה גולת הכותרת של עיסוקה הרוחני בפרפרים המרחב הרוחני

השאר תגובה

אשמח לעזור
כניסה לפורום החלומות בניהולה של דפנה ביסמוט https://blog.parpareem.com/forumss/

יש לכם שאלה בקשה לחצו ליצירת קשר באתר