חלומות כללי סדנת חלומות

חלומות של נוער מתבגר

חלומות של מתבגרים עוסקים בלבטים פנימיים של המתבגר וברצון לקבל הסבר מתאים שיכוון אותו לאמת .לעיתים חלומות אלו יבטאו מצוקות גדולות וחשש גדול להתמוטטות חברתית רגשי. קיים הבדל בין בנות ובנים מתבגרים בחלימה. בחלומות של מתבגרות החלום עוסק בבני זוג, אהבה, מיניות ,פחד ממיניות, פחד מדחייה וכדומה הבנים עסוקים בחלומותיהם בחלומות על כוחניות וסקס.

חלומות של נוער מתבגר

חלומות הם כביש אוטוסטרדה לתת המודע שלנו שמשקפים גם דברים מחיי היומיום. ערוץ החלומות עוזר לנו להבין את העולם שמשתנה במהירות סביבנו. גם הילד שלכם שמתבגר חווה שינויים חברתיים מסביבו השאלה וחולם חלומות.
האם נוכל להיעזר בחלומות שלהם לעזור להם כהורים?
חלומות של ילדים מהווים מבט חשוב לעולמם הפנימי וקיימת חשיבות רבה לחלומות של המתבגרים מאחר שהם יכולים לבטא מצוקה נפשית, פחד ובעיות חברתיות חברתית שבגיל ההתבגרות מאוד קריטיים לבנית הזהות הבוגרת שלהם מעבר ללחצים חברתיים שכיום נמצאים בכל מקום ובכל פלטפורמה.

הגדרת הגיל והחשיפה המוקדמת

ההתייחסות שלי לגיל מתבגר היא מגיל 10 ומעלה ותמיד הוא יהיה הילד הזקוק לעזרתנו. כיום המתבגר חשוף לעולם המבוגרים מוקדם יותר כולל ההבשלה המינית שלו. חשיפתו לעולם המבוגרים גוררת גם רצון לעצמאות חברתית. החלומות של המתבגרים משלבים מודלים מהחיים שלהם והם מפרשים את החלומות מהזווית שלהם עצמם. הפירוש העצמי לחלומות הופך להיות סוד שהילד שומר לעצמו לעיתים גם בהיבט שלילי ומסוכן. הורים שיש להם שיתוף פעולה, הבנה ושקיפות ביחסים עם ילדיהם ישמעו את החלומות של ילדיהם המתבגרים ,יוכלו להבין את המסרים המסתתרים בחלום ולעזור לילדיהם. אולם הורים למתבגר מופנם שלא משתף פעולה עם הוריו (מאפיין שכח של גיל ההתבגרות של ההתמרדות) יצטרכו לבקש מילדם ללמוד לשקף את חייו וחלומותיו ביומן אישי ולנסות לשוחח על כך.

מאפיינים שמשתלבים בחלומות של גיל ההתבגרות

להלן חלק מהנושאים הרבים שעמם מתמודד המתבגר שישפיעו גם על חלומותיו

  • הזהות המינית שלו.
  • בשלות מינית, דחפים מיניים ופנטזיות מיניות.
  • מרדנות כלפי סמכות הורית וכללי החברה.
  • לקיחת הימורים וסיכונים בחיים.
  • הרצון להתנסות במה שידוע כמסוכן: סמים, שתייה וסיגריות.
  • הפכפכות רגשית.
  • תחושה של איבוד עצמי, ריקנות וניכור, התאבדות ואנורקסיה
  • הרצון להגיע למימוש עצמי והגדרה עצמית.
  • רצון להבעת דעות .

חלומות מתבגרים

החלומות עוסקים בלבטים פנימיים של המתבגר וברצון לקבל הסבר מתאים שיכוון אותו לאמת .לעיתים חלומות אלו יבטאו מצוקות גדולות וחשש גדול להתמוטטות חברתית רגשי. קיים הבדל בין בנות ובנים מתבגרים בחלימה. בחלומות של מתבגרות החלום עוסק בבני זוג, אהבה, מיניות ,פחד ממיניות, פחד מדחייה וכדומה הבנים עסוקים בחלומותיהם בחלומות על כוחניות וסקס.

חלומות מתבגרים מחולקים למספר סוגים

חלומות מצוקה

חלומות מצוקה באים לביטוי בחלום כפחדים וכמצב בעיתי שהמתבגר מצוי בו: נער/ה מוכה, הקושי מדחייה חברתית, בעיות משקל ובעיות דימוי אישי.
חלום על כמעט טביעה בים "חלמתי שאני עם חברות בים וסביבנו בנים מהשכבה .לפתע אני נשאבת לבור ואני מנסה לצעוק לעזרה אך אני נמשכת עוד לעומק הבור. לפני שאני טובעת אני רואה את רועי (נער מהשכבה שאני מאוהבת בו) תופס אותי ולוקח אותי על גבו מחוץ לים .הוא מניח אותי על החול ומתחיל להנשים אותי וכאן התעוררתי"

פירוש חלום על כמעט טביעה בים  החלום מסמל תחושת תסכול, ייאוש , ציפיה לאהבה מהילד מהשכבה רועי חוסר אנרגיה וחוסר יכולת להתמודד עם אהבתה לבחור. הים מסמל את עולם הרגשות וחוסר ביטחונה של החולמת בנוגע לקשר עם הבחור שהיא מאוהבת בו. הכמעט טביעה באה לאותת על מצב דיכאון, טראומה שעל ההורים לדעת עליו והצלתה מטביעה דווקא ע"י רועי מסמל את הפנטזיה לאירוע בעייתי שיקרה לה שיוביל לזוגיות עימו. במקרה זה עדיף שהחולמת תשוחח עם גורם בוגר כדי לעזור לה להיות מציאותית לגבי הבחור שהיא אוהבת ובמידת הצורך לנסות לקדם את הקשר עימו בעצמה.

מימוש עצמי

חלומות פנטזיה

בגיל ההתבגרות הפנטזיות באים לידי ביטוי הן במישור המיני והן במישור החברתי כציפייה למימוש.

פירוש חלום על יחסי מין "חלמתי שאני מקיימת יחסי מין עם בחור מהכיתה שלי. במציאות אני עדין בתולה וגם אין לי שום רגש אליו"
פירוש חלום על יחסי מין חלומות על אקט מיני מסמלים התפתחות המינית ורגשית של המתבגר. ישנם חלומות שבהן האקט מראה על הזהות המינית העתידית של המתבגר .יחסי המין בחלום מסמלים על שאפתנות והתמקדות במימוש הרצונות ללא התייחסות לסביבה. במקרה זה החולמת צריכה לסמן מטרות ואתגרים שהיא רוצה לממש בשנה הקרובה ואת האמצעים לכך.

סמלים בחלומות של מתבגרים

חלומות על כינים או תולעים וגירוד

חלומות מסוג זה מסמלים דאגות, חששות או מטרדים מחיי היום יום של המתבגר. לרוב הדבר קשור להיבט החברתי ולדימוי האישי בחברה.
חלום על תולעים "חלמתי שהולכות לי תולעים על הידיים וממש נגעלתי וצרחתי"
פירוש חלום על תולעים ידיים בחלום מסמלות את עשייה, הצלחה והתמדה. התולעים בחלום משקפים דאגות שמפריעות לחולמת לשמור על הצלחה בלימודים ובחיים. במקרה זה על רצוי לבדוק אלו גורמים מפריעים לה לשמר את ההצלחה בלימודים בחברה ובחיים.

חלומות על נפילה תאונת דרכים

חלומות אלו מסמלים פחד מאובדן שליטה וסטייה מהמטרה וכישלון. הנפילה והתאונה בחלום מסמלים שהחולם לא עומד במטרה שהציב לעצמו ובעקבות זאת הכישלון והעמידה מול האכזבה של  החברים וההורים .החולם מבקש בחלום עזרה חיצונית למימוש היעד.

חלום על תאונה עם חברה טובה "חלמתי שנהגתי ברכב ולידי חברה טובה למרות שבמציאות אין לי רישיון. במהלך הנסיעה נכנסתי ברכב וחברתי נהרגה .קמתי מהחלום בוכה וישר התקשרתי אליה"
פירוש חלום על תאונה עם חברה טובה
הנהיגה בחלום מעיד על אופי מנהיגותי שמנהלת גם את החברה שלה. התאונה ומות החברה מזהיר אותה מהתנהגות שעלולה לפגוע בחברה שיוביל לנתק בניהן.

חלומות על חיה שרודפת כמו כלב שנושך או חתולה ששורטת

בגיל ההתבגרות יש משקל גבוה למה שהחברים חושבים ואומרים במיוחד בעולם הרשתות החברתיות. לכן חיה שרודפת או כלב שנושך בחלום מסמלים דמות שנקראת "חבר" אך היא לא באמת כזו ולכן היא עלולה לפגוע בחולם.

חלום על כלב שרודף אחרי "בחלום רדף אחרי הכלב של  ידיד שלי שניסה לנשוך אותי אבל הצלחתי לברוח ממנו"
חלום על כלב שרודף אחרי הכלב שרודף בחלום אחרי החולמת מסמל על קשר אובססיבי ולא תקין עם ידידה של החולמת.

חלומות על מוות

בגיל ההתבגרות ישנה הבנה עמוקה לגבי החיים והמוות. המתבגר מנסה להבין את הגבולות בין החיים למוות. מוות בחלום מסמל סיום של פרק בחייו של החולם ותחילתו של פרק חדש. המוות מראה שלחולם יש קשיים רגשיים לעבור ממצב אחד למשנהו.
חלום על מוות "חלמתי על זבי שאני מאוד קשור אליו שוכב במיטה מת קמתי בוכה ומבוהל"

חלום על מוות שהחלום עוסק באדם שהחולם קשור אליו מאוד במקרה זה הסבא המסר מהחלום הוא הבנה שסבו עלול למות מתישהו ועל הפחד לאבד אותו. מות הסב בחלום מסמל על שינוי חיובי בחיי הסב.

חלומות על הורים מתגרשים

בגיל ההתבגרות הילד מסוגל להבחין מה מתרחש במערכות יחסיהם של המבוגרים, הוריו ודודיו וכדומה. חלומות על גירושים מראים שהחולם מוטרד ממערכת היחסים של המבוגרים וחשש מהשפעה על חייו. חשוב למתבגר לשמור על יציבות במסגרת החיים האישית שלו מאחר שהדבר מהווה בסיס מול חבריו. שינוי בסטאטוס המשפחתי משפיע לרעה על מצבו החברתי והלימודי.
חלום על הורים מתגרשים "חלמתי על הוריי שגרושים זה מזה מהיותי בת 8 ובחלום אנחנו חיים יחד כולנו ואף יש לי אח קטן"
פירוש חלום על הורים מתגרשים החלום מתאר את הרצונות של החולמת שהן לא רציונליות לאיחוד בין הוריה ולמשפחה מאוחדת.

חלומות על מעוף

היכולת הרוחנית מתחילה להציק בגיל ההתבגרות ולכן חלומות על מעוף מסמלים את הניצנים של הרוחניות והמודעות כחלומות של יציאה מהגוף – חוויה אסטראלית.

חלום על מעוף "חלמתי שאני עף בעזרת מכשיר דיי פשוט וברגע שמתחיל לפול ומפחד מגלה שהנפילה קלה ולא גרמה לי לשום נזק"

פירוש חלום על מעוף התעופה בחלום מסמלת על תעוזתו של החולם ועל יכולת רוחנית להתנתק מהמציאות למציאות מקבילה.

חלום על עליה על הר ומעלית

חלומות אלו מסמלים ציפיות גבוהות שיש למתבגר מעצמו בלימודים או בחברה.

חלום על עליה במעלית "חלמתי שאני עולה במעלית בבניין שלי לקומה שלא קיימת ולבסוף גם ירדתי חזרה לקומת הכניסה . חשתי משונה שאני מצליחה לעלות לקומה שלא קיימת"

פירוש חלום על עליה במעלית עלייה במעלית מסמלת על שאפתנות ויכולות של החולמת להתפתח במקומות שלא מוכרים לה ואף להצליח בהם.

המלצות להתמודדות עם חלומות של מתבגרים

מחברת חלומות

כתיבת במחברת חלומות יכולה להניע משפחות להתנהל בשיתוף עם ילדיהם הבוגרים, יכולת לשוחח על הכל עם הילד. שיתוף הפעולה חשוב מאוד למתבגר להתמודד עם החיים הבוגרים ולנו כהורים להעצים את ילדנו. מחברת חלומות הינה יומן אישי שהמתבגר יכול לרשום בה את החלומות שהשפיעו עליו ולבקש מההורה להביע דעתו ולהוביל אותו במה שנדרש .

דמיון מודרך

ניתן לבצע תרגילי דמיון מודרך לפני השינה בצורה פשוטה מאוד. תהליך הדמיון מודרך ניתן בשילוב מוזיקה מרגיעה בה המתבגר לומד להרגיע את עצמו אם לפני השינה ואם לפני מבחן. היכולת של המתבגר לעבוד עם עצמו מאפשרת לו להיות מודע לעצמו.להלן מדיטציה מודרכת.

אפשר לתת למתבגר לתרגל מדיטציות גם לפני השינה ולדוגמא מדיטציה שכתבתי שיכולה לשמש לפני השינה

  • יש לנשום 3 נשימות עמוקות .
  • חוש את האוויר כמו בועות שנכנסות לגוף.
  • דמיין לעצמך נקודת אור.
  • הנקודה הולכת וגדלה עד אשר היא הופכת לכדור של אור גדול שעוטף את כל הגוף. תרגיש איך התחושה שלך בתוך הכדור? אילו אנרגיות עוברות לך בגוף ,חום?קור?עקצוצים?.
  • חוש "סליל של אור" עובר מהקודקוד בצורה ספירלית ועובר דרך העיניים ,הגרון,הלב ולמקלעת השמש,הבטן והרגלים.
  • חוש  את הספיראלה של האור במקלעת השמש.
  • האור בא לחבר אותך לחלום משמעותי שחווית.
  • אתה רואה דלת מוארת לפנייך.
  • פתח את הדלת וכנס בפנים.
  • אתה חש שאתה בתוך בועה של אור
  • אתה חש רגוע ושלו
  • הכנס לבועה את תפילותייך ובקשותייך מהבריאה

לסיכום מאמר חלומות של ילדים מתבגרים

כולנו חולמים, גם אם איננו זוכרים את החלומות. מודעות הורית לחלומות של ילדיהם המתבגרים ולמסר שלהם הוא נושא שיכול לאפשר בסיס לשיתופיות בין ההורה לילד המתבגר. חיי המתבגר מורכבים ואנו כהורים יכולים לעזור לו ע"י שיפור יכולת ההקשבה והשיחה עם עמו. יכולת ההקשבה מקלה על התנהלות חייו של המתבגר בכך שהוא יודע שיש אפשרות לקבל סיוע מהוריו. הנכם מוזמנים לשלוח לי חלומות נוספים או להתייעץ עמי בפורום חלומות באינטרנט – אשמח לעזור.

אז בברכת חלומות נעימים שיהיה לכם ולידיכם חלימה נעימה עם הרבה מסרים חיוביי!! 

דפנה ביסמוט
מנהלת מכללת צומת רוחניות – מבית פרפרים המרחב הרוחני
צומת ובית המפגש של  ◙ ידע ◙ אנרגיות ◙ רוחניות ◙ ניסיון ומוניטין
להשארת פרטים בוואצפ
טופס הרשמה למגזין עושים טוב לנשמה

מכללת צומת רוחניות

 

 

 

 

אודות הכותב

דפנה ביסמוט מתקשרת ומדריכה רוחנית

מטפלת הוליסטית רב-תחומית בעלת ניסיון עשיר בתחום ההוליסטי הילינג, תקשור, שחזור גלגולים, דמיון מודרך, חשיבה חיובית, מודעות עצמית, אנרגיות, קריסטלים. נוסף לכך, דפנה היא מדריכה רוחנית ומורה רוחנית בעלת ניסיון עשיר בתחום ההוליסטי שפיתחה ושכללה שיטות רוחניות רבות ומעניקה למטופליה כלים להעצמה אישית בשילוב ליווי אישי צמוד.
ייסדה את המכללה ללימוד רוחניות צומת רוחניות שמהווה גולת הכותרת של עיסוקה הרוחני בפרפרים המרחב הרוחני

השאר תגובה

אשמח לעזור
כניסה לפורום החלומות בניהולה של דפנה ביסמוט https://blog.parpareem.com/forumss/

יש לכם שאלה בקשה לחצו ליצירת קשר באתר