דמיון מודרך דמיון מודרך לחרדות דמיון מודרך לרגיעה הילד הפנימי

מוכנות מנטלית

דמיון מודרך

מהי מוכנות מנטלית

באולימפיאדת טוקיו 2020 נכנס למודעות העולמית הביטוי מוכנות מנטלית בעקבות אחד האירועים הטרגיים. סימון ביילס שהפכה לאגדה ומיתוס, אלופה הבלתי מעורערת של ההתעמלות האתלטית והכוכבת של האולימפיאדה שאמורה הייתה לזכות במספר רב של מדליות זהב פרשה מהאולימפיאדה בעקבות בעיה מנטלית. אז מה זה בעצם מוכנות מנטלית?

מוכנות מנטלית היא תהליך שנבנה לאורך זמן שמשלב מודעות עצמית ותודעה מנטלית, דרכי חשיבה והתנהגות ברגעי לחץ והכנה נפשית ורוחנית במצבי לחץ מגוונים.
מוכנות מנטלית נדרשת עבור אנשים שעוברים תהליכי הכנה ארוכים לקראת רגעים מסוימים בחייהם כחתונה, בחינות גמר, כניסה לתפקידי ניהול ותפקידים בכירים ,כניסה לשרות בצבא ,פעילות ספורטיבית תחרותית כגון אולימפיאדה.
אנשים שעוברים תהליך של מוכנות מנטלית לומדים מנטלית ורגשית על תרחישים שונים ברגעים הקריטיים עבורם, דרכי התמודדות ליציאה ממצבים בעייתיים ומשברים שעלולים לשבש/להרוס את כל ההשקעה הארוכה שלהם ולהוביל לקריסה רגשית ומנטלית ויצירת דפוסי חשיבה ואמונה שיעזרו להם לחוש בשליטה ואיזון מלאים למימוש המשימה.
מתמודד ששואף להצלחה חייב לתרגל את נקודת השיא ולאמן את עצמו בכל המישורים: המנטליים הרגשיים הנפשיים והרוחניים.
כמטפלת רוחנית ,מתקשרת ומורה רוחנית התהליך שאני מלמדת ומעבירה לאנשים נועד ללמד אותם על אותם רגעי השיא שהם עתידים להתמודד איתם.
תהליך של אימון רוחני שמאמן את הגוף נפש ורוח עבור אפשרויות קיצוניות פוטנציאליות על מנת להובילם להצלחה. לאורך התהליך אני מלמדת להתחבר לילד הפנימי, לזהות ולשחרר זיכרונות שמנהלים אותנו באופן בעייתי , לשלוט על דרכי התנהגות וחשיבה חיוביים, איזון נפשי ורוחני שעוזרים לכל אחד להתממש ברצונותיו, כדי לא לחוות לחץ מוגבר מנטלי ונפשי ומנוע איבוד שליטה.

 צ'אקרות מאוזנות עוזרות למוכנות ממנטלית? בוודאי שכן

בגוף האדם ישנם מספר צ'קרות המוגדרות כמרכזי אנרגיה רוחניים ומקובל להגדיר 7 עיקריות שמתפקדות בהיבט פיזיולוגי ורוחני.
צ'קרה מאוזנת תביא לתפקוד מירבי של הגוף הפיזי והרוחני, צ'אקרה חסומה תשפיע פיזיולוגית נפשית ורוחנית וכתוצאה מכך משימת היעד שלנו תפגע.
כדי להצליח במימוש היעדים שלנו במשימות ברגעים קריטיים עלינו לשמור על איזון אנרגטי של הצ'קרות בגוף.
לדוגמא צ'קרת הכתר וצ'קרת הלב הינן שתי צ'קרות שחוסר האיזון בהן עלול להוביל לקריסה מנטלית וריגשית שתגרום לאי ביצוע המשימה שעמלנו עליה זמן רב.
צופן הצ'קרות הנו התהליך של איזון צ'קרות שמתבצע באמצעות טיפול אנרגטי תחילה על כל צ'קרה וצ'קרה בנפרד, ממשיך באיזון היחסים האנרגטיים בין הצ'קרות ולבסוף תהליך איזון על כל הצ'קרות בתהליך.
דוגמא לצורך בשימוש בתהליך צופן הצ'קרות

  • בעיות רוח-נפש שנגרמות עקב עומס ולחץ שמובילים לבעיות כגון חוסר ביטחון עצמי חוסר, יכולת להתמיד במשימה.
  • קריסה מנטלית ואובדן היכולת להמשיך בתהליך
 תוצאות תהליך צופן הצ'קרות
  • נחוש רגועים ולא נגיב באופן שיפוטי
  • יכולת להתגבר על אתגרים באופן שונה וחיובי
  • יכולת לסלוח לעצמו ולסביבה תאפשר קבלה עצמית והעלאת הערכה העצמית והביטחון העצמי
  • לפתח יכולת חשיבה מהירה להגיב למצבים באופן חיובי ולא מפחד
  • לחדד את האינטואיציה
  • השפעה על האנרגיה האישית וההילה שתוביל להנעה וליכולת להתקדם וליצור שינוי
  • רוגע , ביטחון ,שימחה אנרגיות שמובילות לשינוי.

אלו הכנות כדאי לעשות כדי למנוע נפילה מנטלית ?

לכל מתמודד כיום במשימות ספורט ישנם אנשים מאחוריו שמלווים ותומכים שצריכים לזהות סדקים רגשיים ומנטליים שעלולים להוביל לנקודת השבירה של האל חזור. עליהם להיות מודעים לסדקים שיראו כחוסר ביטחון עצמי ,שימוש יתר במילים שליליות שמבטאים חוסר מסוגלות,עייפות יתר ,וויתור עצמי, בריחה ממציאות ,שינה יתרה ,אכילת יתר ,שימוש בחומרים ממכרים ואובססיביות. במצבים אלו עדיף שמהמתמודד יעבור תהליכים שמשלבים בדמיון מודרך וכלים נוספים.

הסיבות לנפילה מנטלית

  • ציפיות יתר מהסביבה
  • אין התאמה בין ציפיות הסביבה לצרכים האישיים שגורם לחוסר רצון והתמדה
  • חוסר הנאה וסיפוק במימוש המשימה
  • פחד לאכזב
  • אכזבה מההישגים
  • לחץ תמידי להצלחה ייתרה
  • שחיקה מנטלית רגשית ופיזית
  • חרדות מכישלון
  • אובססיביות ייתרה להצלחה

איך מתמודדים עם נפילה מנטלית

מי שחווה נפילה מנטלית צריך לקחת בחשבון שיש לה השלכות מורכבות שיבואו לידי ביטוי בבעיות תפקודיות בגוף הפיזי והנפשי כגון אובססיביות להמשיך גם כאשר הגוף לא מסוגל לתפקד, פיתוח תלותיות באחרים, כאבים פיזיים וחולי מתמשך ,חולשה עד קריסה פיזית וחוסר יכולת לתפקד .

לסיכום

סיפורה של סיימון בלייס באולימפיאדת טוקיו והאמירות ששחררה לתקשורת "אני כבר לא נהנית מהתעמלות", "אני עושה את זה בשביל אחרים"," "הרגשתי שאני פשוט לא בטוחה בעצמי כמו שהייתי רגילה", "אני קצת יותר לחוצה כשאני מתעמלת" משפטים  ששיקפו את הקריסה המנטלית שחוותה המתעמלת האולימפית שהם כנראה תוצאה של שחיקה פיזית מנטלית וריגשית ,לחץ ומעמסה שהוביל את הגוף להתנגדות בלי קשר ליכולותיה הפיזיות .

דפנה ביסמוט מטפלת מורה רוחנית מתמחה ב-טיפול בשחזור גלגולים
מנהלת מכללת צומת רוחניות – מבית פרפרים המרחב הרוחני
צומת ובית המפגש של  ◙ ידע ◙ אנרגיות ◙ רוחניות ◙ ניסיון ומוניטין
טופס הרשמה למגזין עושים טוב לנשמה

לימוד שחזור גלגולים

מכללה רוחנית צומת רוחניות

אודות הכותב

דפנה ביסמוט מתקשרת ומדריכה רוחנית

מטפלת הוליסטית רב-תחומית בעלת ניסיון עשיר בתחום ההוליסטי הילינג, תקשור, שחזור גלגולים, דמיון מודרך, חשיבה חיובית, מודעות עצמית, אנרגיות, קריסטלים. נוסף לכך, דפנה היא מדריכה רוחנית ומורה רוחנית בעלת ניסיון עשיר בתחום ההוליסטי שפיתחה ושכללה שיטות רוחניות רבות ומעניקה למטופליה כלים להעצמה אישית בשילוב ליווי אישי צמוד.
ייסדה את המכללה ללימוד רוחניות צומת רוחניות שמהווה גולת הכותרת של עיסוקה הרוחני בפרפרים המרחב הרוחני

השאר תגובה

אשמח לעזור
ליצירת קשר עם דפנה ביסמוט

יש לכם שאלה בקשה לחצו ליצירת קשר באתר